بستری ۶۲۹ بیمار کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، با بستری ۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به ۶۲۹ نفر رسید.

به گفته عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، از مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان ۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند که ۴۰ نفر از آنان به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت: با رای قضات استان دادخواست دریافت سود و جریمه نامتعارف از واحدهای تولیدی در ۲۰ پرونده رد شد.

هادی هاشمیان افزود: در راستای حمایت از تولید و اجرای بخشنامه رییس قوه قضاییه، دادگاه‌های استان دادخواست بانک‌ها در این ۲۰ پرونده برای دریافت سود اضافی و جریمه مازاد را خلاف مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تشخیص دادند.

وی اظهارداشت: با صدور این آرا که همگی قطعی می‌باشند، واحدهای تولیدی سود اضافی و جریمه مازاد پرداخت نمی‌کنند.

پارسال مشکلات ۳۰۳ واحد تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان بررسی و برای رفع آن تلاش شد.

**

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، دستگاه پیشرفته “توموتراپی” درمان سرطان با اعتباری بالغ بر سه میلیون یورو خریداری و در بیمارستان پنج آذر گرگان مستقر شد و به‌زودی نصب و راه‌اندازی می‌شود. 

این دستگاه با برخورداری از تکنولوژی پیشرفته درمان بیماران مبتلا به سرطان یکی از دستاوردهای جدید علم پزشکی به‌حساب می‌آید و عوارض جانبی روش درمان با این دستگاه بسیار کمتر از دیگر روش‌ها است.

**

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان از کشاورزان خواست مزارع خود را آبیاری کنند زیرا با کاهش بارندگی‌های موثر در استان، رطوبت خاک نیز کاهش یافته است.

محمدرضا عباسی گفت: مزارع گندم، جو، کلزا و چغندرقند نیاز مبرم به آبیاری دارند و ضروری است تا کشاورزان در سریع‌ترین زمان در این رابطه اقدام کنند.

**

فرماندار گالیکش گفت: پروژه تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی منطقه “بش اویلی” این شهرستان که با ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل ماده ۱۰ حوادث غیرمترقبه در سال ۹۷ آغاز شد، هم اکنون به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. 

احمد تجری مفرد افزود: این پروژه دارای هفت کیلومتر کانال بتنی، چهار کیلومتر جاده سازی قابل دسترسی و ۳.۵ کیلومتر زهکشی است.

** 

سرهنگ اکبر سجادی فرمانده انتظامی آق قلا گفت: ماموران شهرستان در بازرسی از یک انبار ۱۵ تن و ۹۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی دپو شده به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را کشف کردند و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شد.

**

فرمانده انتظامی گلستان نیز گفت: ۲ فرد سودجو که با ترفند فروش زمین بیش از ۱۰ میلیارد ریال از ۲۱ شهروند گنبدکاووس کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند. 

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر اظهارداشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان گنبدکاووس مبنی بر اینکه ۲ کلاهبردار با ترفند فروش زمین با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم، اقدام به فروش زمین‌های مشاعی با کاربری زراعی می‌کند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی پلیس مشخص شد، متهمان زمین‌های زراعی به ابعاد ۲۰۰ متر را به عنوان مسکونی به خریداران فروخته و در قرارداد ۲۰ سهم نگارش کرده و اظهار داشتند که هر سهم ۱۰ مترمربع است اما در واقع هر سهم یک متر مربع بوده و از این طریق از خریداران کلاهبرداری می‌کردند.

**

شعبان رسولی مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: رهاسازی آب سد وشمگیر به منظور تامین نیاز آبی کشاورزان محدوده پایین دست شهرستان‌های آق قلا و گمیشان از ساعت ۱۲ روز جمعه با دبی ۳۰ مترمکعب بر ثانیه آغاز می‌شود.

error: Content is protected !!