بهترین روش درمان ریزش موی سر

بهترین روش درمان ریزش موی سر

موی سر در زیبایی ظاهری و اعتماد به نفس ما تاثیر بسزایی دارد. برخی  از افراد دچار ریزش  مو می شوند  که  این اتفاق به دلایل زیادی مانند  وراثت ،فشار ، استرس،کم خونی،کم کاری تیروئید یا کاهش ناگهانی و غیر اصولی وزن و خیلی از دلایل دیگر،  ممکن است اتفاق بیفتد.همیشه تبلیغات بسیار زیادی برای داروهای مختلف انجام می گیرد که به شما وعده می دهند ریزش مو را درمان می کنند ولی آیا تاثیری دارند یا می توانند دائمی باشند؟ما به شما می گوییم این روش ها اگر تاثیری هم داشته باشند نمی توانند دائمی باشند.  یکی از این روش های مناسب  و دائمی  برای درمان ریزش مو کاشت طبیعی مو است. البته باید در نظر داشت که با توجه به عوامل مختلف ممکن است روش های مختلفی برای افراد در نظر گرفته شود .بهتر است اول با ساختار مو آشنا شویم.

ساختار مو

بهترین روش درمان ریزش موی سر

یکی از چیزهایی که برای کاشت مو حتما زیاد شنیده اید فولیکول مو است. فولیکول مو در پوست یک بخش مهم محسوب می شود که مو در آن ایجاد می شود ، رشد می کند و سپس از پوست بیرون می آید. حالا بهتر است بدانید مو از دو بخش تشکیل می شود ریشه و ساقه .ساقه که همان قسمتی است که شما آن را می بینید و از پوست شما بیرون آمده است و ریشه آن قسمتی است که داخل پوست قرار دارد. حالا که با ساخنار مو به طور کلی آشنا شدید بهتر است به سراغ بهترین روش برای کاشت برویم .

کاشت مو به روش  طبیعی

اول از همه با هم بررسی  کنیم که  چرا به این روش  کاشت، طبیعی  می گویند.در روش  کاشت مو طبیعی ، موها از قسمت پشت سر یا بدن  خود فرد بر داشته می شوند ولی باید این کار باید در یک کلینیک تخصصی پوست و مو ی  مطمئن و زیر نظر متخصصین  انجام شود به  دلیل اینکه بسیار مهم است چه مقدار از بدن شما برداشته شود و چگونه بر داشته شود که فقط در حد یک خط باشد و جای آن مشخص نباشد.کاشت مو طبیعی به دو صورت می تواند انجام شود.یکی به روش FIT و دیگری به روش FUT است. در روش کاشت به روش FIT نیازی به جراحی نیست و موها بسیار طبیعی رشد خواهند کرد ولی در روش FUT جراحی صورت می گیرد.در روش FUT عمل در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و مقدار موی زیادی برداشته می شود.  

کاشت مو برای چه افرادی مناسب است ؟

بهترین روش درمان ریزش موی سر

کاشت مو سن خاصی ندارد فقط باید به این نکته توجه داشت که زمانی باید کاشت مو انجام شود که ریزش مو در افراد متوقف شده باشد. کاشت مو به جز برای افراد خاص برای همه افراد می تواند مناسب باشد و فقط روش آن ممکن است در افراد مختلف با توجه به نظر پزشک متفاوت باشد.افراد خاصی که به آن اشاره کردیم شامل کسانی که بیماری دیابت حاد دارند ، زنان باردار و کسانی که دوره شیمی درمانی را می گذرانند و افرادی با بیماری های خاص هستند که نمی توانند کاشت مو را انجام دهند.حتما برای کاشت مو در مورد بیماری های خود با پزشک خود صحبت کنید و مشاوره بگیرید.

error: Content is protected !!