بهترین کرم های ضد جوش خارجی

جوش های پوستی را می توان به عنوان رایج ترین مشکل پوستی در بین مردمان جهان دانست و بهترین راه برای درمان جوش استفاده از کرم های ضد جوش است. به همین دلیل هم محصولات متنوعی برای درمان جوش مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی، درمان جوش شامل دو مرحله اصلی است، لایه بردار و درمان آنتی باکتریال. بعضی محصولات اختصاصا خاصیت آنتی باکتریال دارند و بعضی اختصاصاً خاصیت لایه برداری دارند و بسیاری از محصولات ضد جوش موادی دارند که هر دو خاصیت را به طور همزمان داشته باشند.

هر چند محصولاتی که هر دو خاصیت را داشته باشند، به نظر بهتر می آیند اما تجربه ما و تحقیقات نشان داده اند، که بهتر است در مرحله اول لایه برداری انجام شود و بعد محصولات انتی باکتریال مورد استفاده قرار بگیرند. در نتیجه حتی زمانی که محصولی هر دو خاصیت لایه برداری و آنتی باکتریال را داشته باشد، باز بهتر است که قبل از استفاده از آن یک کرم لایه بردار یا ژل شستشوی لایه بردار استفاده نمائید.

در این مقاله هدف ما مقایسه بهترین کرم های ضد جوش خارجی است و کرم هائی از هر دو دسته لایه بردار و آنتی باکتریال را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

  1. کرم ضد جوش موضعی ۱۰% بنزوئیل پروکساید پانژل

کرم ضد جوش موضعی پانژل را می توان قوی ترین کرم ضد جوش خارجی موجود در ایران دانست و به همین دلیل مشتریان و محبوبیت بسیار زیادی دارد. بنزوئیل پروکساید بهترین ماده آنتی باکتریال برای درمان جوش است. بنزوئیل پروکساید معمولاً با درصدهای ۲٫۵، ۵ و ۱۰ درصد در کرم ها و محلول های ضد جوش مورد استفاده قرار می گیرد که در کرم ضد جوش موضی پانژل با بالاترین دردصد مجاز که همان ۱۰% است مورد استفاده قرار گرفته شده است. علاوه بر خاصیت آنتی باکتریال، بنزوئیل پروکساید به دلیل ترکیبات و خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، پروتئین های کراتین های روی سطح را شکسته و باعث باز شدن منافذ بسته پوست می شود، در نتیجه چربی (سبوم) محبوس مانده زیر پوست که عامل جوش است از زیر پوست خارج می شود و باکتری ها همراه آن از زیر پوست تخلیه می شوند. به همین دلیل هم پس از استفاده از بنزوئیل پروکساید پوست تان خیلی خشک شده و رطوبت زیادی از دست می دهد و حتی گاهی قرمز می شود و لازم است از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

بهترین کرم های ضد جوش خارجی

یکی دیگر از علت های مخاطبان بالای این کرم این است که در کرم های ضد جوش ایرانی از بنزوئیل پروکساید برای درمان جوش استفاده نمی شود و اکثر کرم های ضد جوش ایرانی از روغن درخت چای برای درمان جوش استفاده می کنند. در مواردی که

  1. کرم ضد جوش هیسه اک ۳ رگول اوریاژ

کرم ضد جوش هیسه اک ۳ رگول اوریاژ را می توان بهترین کرم لایه بردار خارجی موجود در ایران دانست به این دلیل که در ترکیبات این کرم تمام انواع اسید های میوه یا AHA و سالی سیلیک اسید (BHA) استفاده شده است.

تفاوت اصلی اسیدهای AHA و BHA این است که اسید های میوه (AHA یا آلفا هیدروکسی اسید مثل گلیکولیک اسید، اسید لاکتیک، اسید سیتریک، مالیک اسید، تارتاریک اسید) برای درمان جوش و لایه برداری در افرادی که پوست خشک و معمولی دارند، مناسب هستند و سالی سیلیک اسید اسیدهای لایه بردار محلول در چربی هستند و برای افرادی که پوست های چرب، مختلط و یا معمولی دارند، بهترین انتخاب برای لایه برداری هستند.

کرم ضد جوش هیسه اک ۳ رگول اوریاژ به دلیل داشتن همزمان تمام اسیدهای لایه بردار هم لایه برداری سطحی و هم لایه برداری عمقی انجام می دهد و برای تمام انواع پوست مناسب است.

بهترین کرم های ضد جوش خارجی

لایه برداری از پوست به دو شکل باعث از بین رفتن جوش ها می شود. اول اینکه پوست های مرده روی سطح پوست در منطقه جوش را زا بین برده و چربی های حبس شده از زیر پوست خارج شده و همراه آن باکتری های جوش از زیر پوست خارج می شوند. علاوه بر این با شکسته شدن و لایه برداری عمقی سالی سیلیک اسید، سلول های بیمار به باکتری جوش را حذف کرده و جوش را درمان می کنند.

  1. کرم ضد جوش ۳ در ۱ اکتی پور نوروا 

کرم ضد جوش ۳ در ۱ اکتی پور حاوی  کراتوزین آ، فیتو اسفنگوزین، نیاسین آمید است. این ترکیبات در کنار هم باعث شده اند تا کرم ضد جوش اکتی پور همزمان هم خاصیت ضد التهابی داشته باشد و هم خاصیت آنتی باکتریال دارند و هم چربی های زیر پوست را کاهش می دهند. علاوه بر این ها، استفاده از سالی سیلیک اسید در ترکیبات کرم ضد جوش ۳ در ۱ اکتی پور نوروا باعث شده است تا این کرم خاصیت لایه برداری خوبی هم داشته باشد.

توصیه ما این است که برای درمان جوش بهتر است که از یک کرم ضد جوش خارجی با خاصیت لایه برداری قوی مثل کرم هیسه اک ۳ رگول یا کرم ضد جوش ۳ در ۱ اکتی پور در کنار یک کرم ضد جوش قوی خارجی با خاصیت آنتی باکتریال قوی مثل کرم بنزوئیل پراکساید پانژل استفاده کنید تا بهترین نتیجه را برای درمان جوش های خود بگیرید.

توجه داشته باشید که استفاده از این محصولات همزمان با درمان جوش باعث خشک شدن پوست می شوند چون میزان چربی های زیر پوست را کاهش می دهند. به همین دلیل لازم است در کنار این محصولات از کرم های مرطوب کننده قوی و محلول های آبرسان استفاده کنید تا چربی و رطوبت از دست رفته زیر پوست تان برگردد. در هنگام انتخاب کرم های مرطوب کننده هم توجه کنید که اگر پوست خشکی دارید از کرم مرطوب کننده ای استفاده کنید که در ترکیباتش از گلیسیرین استفاده شده باشد و اگر پوست تان چرب است از کرم مرطوب کننده که حاوی هیالورونیک اسید باشد، استفاده کنید.

نکته مهم دیگر هنگام استفاده از کرم های ضد جوش و لایه بردار این است که در کنار این محصولات باید روزها حتما از کرم های ضد آفتاب قوی مناسب نوع پوست تان استفاده کنید تا پوست تان لک نشود به این دلیل که پس از لایه برداری سلول های تازه پوست بسیار نازک و حساس هستند و استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند از پوست شما محافظت کند.

در انتها توصیه می کنیم، بهتر است قبل از تهیه محصولات ضد جوش با یک پزشک متخصص پوست یا دکتر داروساز مشورت نمائید. یکی از وب سایت هایی که می توانید برای مشاوره و خرید کرم ضد جوش به آن مراجعه کنید داروخانه آنلاین mahtateb.com میباشد. اگر بدون مشورت محصولات ضد جوش بدون نسخه را تهیه و استفاده کردید و نتیجه مطلوب تان را بدست نیاوردید، از محصولات دیگر استفاده نکنید و حتماً به پزشک متخصص یا یک داروساز مراجعه نمائید تا شما را راهنمائی کنند تا به بهترین و سریع ترین روش جوش هایتان درمان شوند.

error: Content is protected !!