بودجه اولیه بیمارستان دوم دامغان درانتظار تایید دانشگاه علوم پزشکی است

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر علیزاده روز پنجشنبه در سخنرانی آیین اقامه نماز عید فطر دامغان، افزود: تلاش‌های فراوانی در راستای قرارگرفتن اعتبار ویژه بیمارستان دوم در ردیف بودجه ۱۴۰۰ انجام شد و در نهایت مورد تصویب و تایید قرار گرفت.

وی ادامه داد: تخصیص این میزان بودجه مشروط بر اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و تهیه و ارائه طرح توجیهی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

علیزاده ضمن تشکر از همراهی و پشتیبانی مردم تصریح کرد: حضور مردم، نهادها و مجموعه‌های مختلف شهرستان دامغان و مطالبات آنها در این موضوع، موجب تقویت تلاش‌ها برای ایجاد این مرکز جدید درمانی شده است، باید با همدلی و وحدت، اختلاف نظرها را رها کرد و با پشتیبانی مردم هر چه زودتر موضوع را به نتیجه رساند.

وی اظهارداشت: با توجه به جلسه استانی که با حضور استاندار سمنان، رییس دانشگاه علوم پزشکی و مسوولان برنامه و بودجه استان برگزار شد، مقرر گردید تا برنامه و بودجه استان نیز پس از اعلام نیاز دانشگاه و تخصیص بودجه ملی، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای این منظور اعتبار استانی درنظرداشته باشد. 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم دامغان منتظر تصمیم نهایی و اقدام‌های عملیاتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای رفع معضل چندین ساله این شهر هستند.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی پیشتر از اخذ مجوز احداث بیمارستان دوم خبر داده بود و گفت: باتوجه به اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان دامغان می‌تواند تا ۳۰۳ تخت بیمارستانی دانشگاهی داشته باشد که با استناد به این مطلب، در تلاشیم تا بیمارستان دوم دولتی در این شهر ایجاد شود.

شهرستان دامغان دارای یک بیمارستان دولتی، یک کلینک تخصصی ویژه، ۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳۲ خانه بهداشت روستایی است.  

error: Content is protected !!