بیشترین فوتی روزانه کرونا طی ۳ ماه گذشته در یزد ثبت شد

محمود نوری شادکام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲۲ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

وی با اشاره به شناسایی ۲۲۲ مبتلای جدید عنوان: از این تعداد، ۲۶ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند و ۱۹۶ نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می کنند.

وی  ادامه داد: تاکنون ۴۷ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: تاکنون کرونای جهش یافته در شهرستان های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، خاتم، تفت، مهریز و اشکذر به ثبت رسیده است.

نوری شادکام گفت: در شبانه روز گذشته، پنج بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند و رکورد بیشترین آمار فوتی روزانه طی سه ماه و نیم گذشته شکسته شد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته، ۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند.

نوری شادکام عنوان کرد:  در حال حاضر ۲۰۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به رنگ بندی های کرونایی گفت: شهرستان های  خاتم، تفت و مهریز در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

نوری شادکام تصریح کرد: تعداد موارد شناسایی مبتلایان روزانه در استان در روزهای اخیر به بالاترین میزان خود در سال جاری رسیده و این موضوع زنگ خطر موج جدید کرونا در استان را به صدا دراورده است.

error: Content is protected !!