بیش از پنج هزار بیمار کرونایی امسال در مازندران بستری شدند

به گزارش ایرنا ، بررسی آمارهای روزانه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از اول تا ۲۶ فروردین نشان می دهد که در همین مدت سه هزار و ۶۷۱ بیمار هم پس از بهبود نسبی از بیمارستان ها ترخیص شده تا روند درمانشان را در منزل پیگیری کنند.

طبق این گزارش همچنین در این مدت حدود ۱۸۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هم پس از بستری در بیمارستان و ناکام ماندن روند درمانشان ، جان باخته اند.

بررسی آماری روزانه نشان می دهد که تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های مازندران هم نسبت به اول فروردین با افزایش حدود ۴۰۰ درصدی به یکهزار و ۶۲۵ نفر رسیده است.

تعداد بیماران کرونایی بستری در روز اول فروردین در مازندران ۴۴۱ نفر و کمترین میزان از مهر ماه سال ۹۹ به بعد بود.

ادامه روند افزایشی 

روند بستری بیماران کرونایی در مازندران هم طی این مدت با شتاب هر چه تمام تر ادامه یافته به گونه ای که نسبت به اول فروردین ماه حدود پنج برابر شده است. در حالی که روز اول فروردین ۶۸ بیمار جدید وارد بیمارستان های مازندران شده بودند ، روز ۲۶ فروردین تعدادشان به ۲۷۸ نفر رسید. بالاترین میزان ورود بیماران جدید به بیمارستان ها هم مربوط به ۱۹ فروردین با ۲۸۳ نفر بود.

آمار بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت های ویژه هم در این مدت تقریبا ۲.۵ برابر شد و از ۱۱۳ نفر در روز اول فروردین به ۲۶۲ نفر در ۲۶ این ماه افزایش یافت.

بیشترین میزان مرگ و میر کرونایی هم  در این مدت نیز با ۱۴ نفر مربوط به روز سه شنبه ۲۴ فروردین بود.

error: Content is protected !!