بیش از ۱۴ هزار دوز واکسن کرونا در ساوه و زرندیه تزریق شد

دکتر «محمود کریمی»روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، افزود: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۰ سال باید به استاندارد بیش از ۷۰ درصد برسد سپس افراد بیشتر از ۶۵ سال واکسینه شوند.

وی بیان کرد: براساس آمارها تاکنون ۶۳ درصد از گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال و همچنین ۷۷ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال در شهرستان‌های ساوه و زرندیه علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: متاسفانه کم‌لطفی و عدم مراجعه برخی افراد علیرغم تماس مکرر همکاران کادر و درمان، روند واکسیناسیون را دچار مشکل کرده است و نکته قابل تامل این بوده که شایعات در مورد عوارض واکسن صحت ندارد.

کریمی افزود: تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در شهرستان‌های ساوه و زرندیه واکسینه شدند که خوشبختانه هیچ عارضه خاصی حتی در حد بستری افراد در بیمارستان‌ها نیز نداشته است.

وی عنوان کرد: در چند استان جنوبی کشور روند شیوع بیماری در حال افزایش بوده و خطر بروز پیک پنجم در کمین است که اگر واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود، در کاهش مرگ و میر تاثیر بسزایی دارد.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه عنوان کرد: جانبازان جزو اولویت‌های واکسیناسیون هستند و که اگر تزریق واکسن آنها به تعویق بیفتد، دچار آسیب جدی می‌شویم زیرا که بروز هر پیک بیماری نشان داده که نسبت به پیک قبلی عارضه، سرعت انتقال و مرگ و میر بیشتری دارد.

کریمی بیان کرد: متاسفانه شاهد شیوع ویروس نوع ویتنامی کرونا هستیم که ترکیبی از انگلیسی و ویتنامی بوده و بسیار خطرناک است.

وی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه به ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است در حالی که برای جلوگیری از بروز پیک پنجم باید رعایت پروتکل‌ها بیش از ۹۰ درصد شود.

error: Content is protected !!