بیش از ۱۵ هزار دوز واکسن جدید کرونا وارد استان کرمانشاه شد

به گزارش ایرنا؛ دکتر «ابراهیم شکیبا» روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با دستور کار اصلی پوشش واکسیناسیون افزود: این واکسن تنها برای گروه‌های هدف براساس ابلاغ وزارت بهداشت تزریق می‌شود و با برنامه‌ریزی انجام شده کل واکسن های دریافتی تا پایان روز چهارشنبه این هفته تزریق خواهد شد.

وی گفت: تقسیم بندی توزیع سهمیه واکسن شهرستانها نیز انجام شده و برای ۱۴ شهرستان استان از فردا سه شنبه ۳۱ فروردین واکسن کرونا ارسال می شود و تزریق واکسن به پرسنل بیمارستان ها را نیز از فردا آغاز می کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیشتر از ورود بیش از ۱۰ هزار دُز واکسن در پنج مرحله به استان خبر داده بود و اعلام کرد: این میزان واکسن به کادر درمان، پاکبانان، سالمندان در معرض آسیب و جانبازان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه محموله اخیر وارد شده ساخت کشورهای هند و چین است، افزود: تاکنون در مجموع بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شده است.

دکتر شکیبا ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده واکسن کرونا در استان تا پایان امسال به همه افراد واجد شرایط نظیر پرسنل و کادر درمان، سالمندان، افراد در معرض آسیب و سایر اقشار تزریق می شود.

به هیچ فردی خارج از روال واکسن کرونا نمی‌زنیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست با اعلام اینکه به هیچ فردی خارج از روال واکسن کرونا نمی‌زنیم، گفت: به زودی براساس برنامه ابلاغی از وزارت بهداشت، واکسیناسیون کارکنان بهداشتی و درمانی و بیماران خاص و سخت درمان استان انجام می‌شود.

دکتر «محمودرضا مرادی» افزود: لیست تمام کارکنان بهداشتی و درمانی که باید واکسیناسیون برای آنها انجام شود توسط معاونت‌ها و سازمان‌های مرتبط مشخص شده است.

وی اظهار داشت: برنامه واکسیناسیون در استان با دقت و سرعت و در قالب شیوه نامه وزارت بهداشت و برنامه ریزی هیات رییسه دانشگاه انجام می شود.

مرادی در ادامه گفت: به منظور پوشش سریع، برنامه شیفت‌بندی تیم‌های واکسیناسیون در ۲ شیفت صبح و عصر برای همه بیمارستان‌های استان انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین گفت: بیماران خاص و سخت درمان نیز از طریق ثبت نام در سامانه ای که توسط دانشگاه به زودی اعلام‌می شود، با برنامه ریزی برای عدم ازدحام، واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

۸۴۵کرونایی در کرمانشاه بستری هستند

براساس اعلام رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم اکنون ۸۴۵ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

«مهدی محمدی» افزود: در شبانه روز گذشته  ۱۰۵ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۴۵ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند و پنج نفر فوت کردند و در مجموع تعداد جان باختگان دراستان به هزار و ۶۰۴ نفر رسیده است.

error: Content is protected !!