بیش از ۴۰ درصد از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کرونا خالی شد

به گزارش ایرنا، دکتر قاسم جان بابایی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح بخش قلب بیمارستان امام خمینی آمل در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه طی هفته های اخیر در همه استان های کشور شیوع بیماری کرونا کاهش یافته است که این میزان کاهش در استان های شمالی بیشتر بوده است و نشان از عبور از پیک پنجم دارد.

وی توضیح داد:در برخی استان های دیگر همچون آذربایجان غربی و کردستان روند کاهشی ملایم تری را طی می کنند ولی در مجموع نسبت به یک ماه گذشته، بیش از ۴۰ درصد ظرفیت تخت های بیمارستان ها خالی شده است. 

جان بابایی گفت که در پیک پنجم کرونا بیش از دو برابر پیک های دیگر بیمار در بیمارستان های کشور بستری شدند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر هم از نظر تعداد بیماران بدحال  کرونایی بستری در مراقبت های ویژه و هم تعداد فوتی ناشی از کرونا سیر نزولی دارد که امیدواریم با انجام واکسیناسیون همه اقشار جامعه میزان فوتی به صفر برسد.

وی با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ هنوز هم یک بیماری  ناشناخته است ، افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان باید در اولویت رفتار مردم جامعه باشد زیرا ممکن است سویه های جدیدی از این بیماری مشاهده شود و در پی آن پیک جدیدی را شاهد باشیم.

جان بابایی گفت:  باتوجه به آمار بالای واکسیناسیون در سراسر کشور امیدواریم که پیک بعدی رخ ندهد  و الزام این امر علاوه بر واکسیناسیون علیه کرونا، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

موج پنجم کرونا که از ۳۰ خرداد در مازندران  همزمان با سایر نقاط کشور با افزایشی شدن تعداد مجموع بستری‌شدگان آغاز شده بود و تا ۲۱ مرداد نیز این روند افزایشی مشاهده شد، در یک ماه گذشته روندی کاهشی را طی کرده است. 

مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران که در روز ۲۱ مرداد با ثبت رکورد چهار هزار و ۷۶ نفر به رقمی فراتر از حد تصور و پیش‌بینی‌ها رسیده بود ،در حال حاضر به ۵۲۹ بیمار بستری رسیده است  و از یک هفته گذشته تاکنون آمار فوتی های استان نیز  تک رقمی شده است.

همچنین بر اساس آخرین نقشه کرونایی اعلام شده توسط سامانه ماسک، رنگ قرمز کرونایی با تغییر وضعیت رامسر به طور کامل از مازندران خارج شده و در حال حاضر تنها ۲ شهر بابلسر و رامسر در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می برند و رنگ کرونایی ۲۰ شهرستان دیگر استان زرد است. 

error: Content is protected !!