بیش از ۴۱ هزار بابلی واکسن کرونا دریافت کردند

دکتر سید فرزاد جلالی روز چهارشنبه در حاشیه تزریق دز دوم واکسن کنژوگه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همچنین تاکنون چهار هزار و ۱۶۶ نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و بقیه در روزهای آینده دریافت خواهند کرد.

وی گفت : امروز ۱۹ خرداد دز دوم از فاز سوم واکسیناسیون مشترک ایران -کوبا در شهرستان بابل و در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل آغاز شد و طی آن در مرحله صبح پنج نفر از همشهریان دز دوم را دریافت کردند و تا پایان امروز ۱۵۶ نفر دوز دوم را دریافت خواهند کرد.

دکتر جلالی افزود : به تمام داوطلبانی که دز اول را دریافت کردند پیامکی ارسال می شود و همشهریان بر اساس همان ساعتی که تنظیم شده مراجعه کنند تا ما بتوانیم سرویس دهی بهتری داشته باشیم و از ازدحام جمعیت جلوگیری کنیم.

وی بیان داشت: در این مرحله تمام کسانی که در مرحله اول واکسینه شدند واکسن دریافت می کنند و افراد جدیدی وارد این طرح نخواهند شد و همچنین کسانی که قبلا موفق به دریافت واکسن نشدند در این مرحله مراجعه نداشته باشند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد که با انجام این مرحله هر چه سریع تر اثر بخشی واکسن کنژوگه به تایید مراجع ذیصلاح برسد و این واکسن بتواند برای استفاده عموم وارد بازار شود.

 وقفه ۱۰ روزه در ارسال واکسن عامل تاخیر در تزریق دوزهای اول و دوم 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین گفت که یک توقف  ۱۰ روزه در ارسال محموله‌های واکسن به کشور ایجاد شد که علت آن تعلل کشورهای ارسال کننده بوده است.

وی افزود : این تاخیر بدان معنا نیست ما کمبود واکسن در آینده خواهیم داشت ، لذا تمام زیر ساخت های ما برای انجام واکسیناسیون به محض رسیدن واکسن ها آماده است.

جلالی با بیان اینکه شهروندان نگران تاخیر نباشند و این وضعیت گذرا است ، اظهار داشت : بر اساس سند واکسیناسیون تا شهریور ماه قسمت عمده ای از افراد جامعه و بیماران در معرض خطر واکسینه می شوند.

شهرستان بابل حدود ۵۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

error: Content is protected !!