بیش از ۵۸ هزار نسخه الکترونیک در گیلان صادر شد

دکتر جمشید محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت بیش از ۱۷ هزار نسخه الکترونیک در بیمارستان های طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان صادر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد از پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت گیلان طرح ملی نسخه نویسی الکترونیکی را اجرا کردند، خاطر نشان کرد: از مجموع ۸۵۵ پزشک طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان ۷۷۵ پزشک طرح نسخه نویسی الکترونیک را اجرا کردند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان بیان داشت: از ۳۵۶ داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت گیلان نیز ۳۴۶ داروخانه دارای عملکرد الکترونیک هستند ضمن اینکه تمام مراکز تصویربرداری طرف قرارداد با بیمه سلامت استان شامل ۶۵ مرکز نسخه نویسی الکترونیک را اجرا کردند.

محمدی با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در ۳۵ بیمارستان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان اضافه کرد: طرح ملی نسخه نویسی از تیرماه سال گذشته در گیلان به اجرا درآمد.

وی اظهار داشت: مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان که طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک را اجرا کرده و به  صورت الکترونیکی نسخه می نویسند، پرداخت مطالبات به آنها در اولویت است.

در راستای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، دفترچه بیمه سلامت بیمه شدگان گیلان از اول تیرماه در هیچ یک از صندوق های بیمه سلامت این استان چاپ نمی شود، پیش از این دفترچه های کاغذی صندوق بیمه سلامت همگانی، صندوق روستاییان و عشایر از چرخه چاپ حذف شده بود اما از اول تیرماه چاپ دفترچه کاغذی صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان نیز متوقف شده است.

با این اقدام ارایه خدمات به بیمه شدگان بیمه سلامت از طریق نسخه نویسی الکترونیکی انجام می شود، به این صورت که بیمار با مراجعه به پزشک نیازی به دفترچه ندارد، بیمه شده بیمه سلامت در این طرح می تواند خدمات درمانی از جمله ویزیت، دارو، آزمایش و تصویر برداری را تنها با ارایه کد ملی و دریافت شناسه رهگیری از پزشک دریافت کند.

سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc از طریق ورود با کد ملی و شماره موبایل مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه ای امکان مشاهده کلیه نسخ امکان پذیر است.

هم اکنون یک هزار و ۶۱۷ مرکز از جمله مطب، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، درمانگاه و مراکز درمانی استان گیلان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۸۳۶ نفر تحت پوشش بیمه سلامت گیلان هستند.

error: Content is protected !!