بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان گیلان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

امیر سراجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین تاکنون ۵۱ درصد از فرهنگیان از جمله معلمان در مدارس دولتی و غیردولتی گیلان نیز هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر از فرهنگیان و معلمان رسمی مدارس دولتی و غیردولتی گیلان باید واکسینه شوند، اضافه کرد: تزریق دز دوم واکسن کرونا فرهنگیان نیز از دهم شهریور ماه جاری آغاز شده است.

سراجی با اشاره به فعالیت ۲۵ پایگاه برای تزریق واکسن کرونا ویژه فرهنگیان گفت: واکسیناسیون فرهنگیان استان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال انجام است و فرهنگیان جا مانده برای دریافت دز اول واکسن کرونا می توانند واکسن شان را دریافت کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان درباره واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس اظهار داشت: رانندگانی که از شهرداری ها برای سرویس مدارس معرفی می شوند باید حتما از کارت واکسیناسیون برخوردار بوده و مدیران مدارس نیز در این باره نظارت لازم را داشته باشند.

 آخرین آمار حاکی از آن است که از جمعیت دو و نیم میلیون نفر ی گیلان  افزون بر یک میلیون نفر  دز اول واکسن کرونا و بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک سیاهکل، شفت، فومن، بندرانزلی ، ماسال، رضوانشهر و املش در وضعیت زرد و شهرستان های لنگرود، رودسر، رودبار، لاهیجان ، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، رشت، خمام، آستارا و تالش در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار، ۶۳۷ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری هستند.

error: Content is protected !!