بیمارستانهای مشهد مملو از مبتلایان به کرونا/ افزایش ۶۰۰ تخت بستری

به گزارشخبرگزاری مهر، علی اصغر انجیدنی از افزوده شدن ۶۰۰ تخت بستری به مجموع ظرفیت تخت‌های کرونایی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و اظهار کرد: با توجه به گسترش بیماری کرونا در موج پنجم در سطح شهر مشهد، در فاز اول تعداد تخت‌های پیش‌بینی شده برای بستری بیماران کرونایی تکمیل شد.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد تخت‌ها در فاز اول تکمیل شده است از همین رو در نشستی که با حضور رؤسای بیمارستان‌های غیردولتی برگزار شد، بیمارستان‌های غیر دولتی متعهد شدند که ۱۵۰ تخت به ظرفیت تخت‌های کرونایی اضافه کنند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید – ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: بیمارستان‌های دولتی نیز طبق دستور ریاست دانشگاه ۴۵۰ تخت به ظرفیت بخش‌های کرونایی اضافه کردند و در مجموع ۶۰۰ تخت دیگر به ظرفیت تخت‌های کرونایی افزوده شده است که در حال حاضر برای خدمت‌رسانی به بیماران آماده است.

وی با بیان این‌که مدیریت تخت به شکل مناسبی در مراکز زیر پوشش این دانشگاه در حال اجراست، اضافه کرد: در صورت افزایش تعداد بیماران، به طور مجدد ظرفیت تخت‌های بستری در بخش کرونایی افزایش خواهد یافت اما امیدواریم نیاز به تخت بیشتر نباشد و با همین تعداد نیاز برطرف شود.

انجیدنی ضمن درخواست از مردم برای عدم مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها، گفت: اکنون بیمارستان‌ها مملو از مبتلایان کرونا است و این اقدام خدمات‌رسانی را با چالش مواجه می‌کند.

وی افزود: مردم عزیز برای انتقال بیماران کرونایی بدحال باید با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند، اگر بیمار بد حال نیست به مراکز سرپایی ۱۶ ساعته یا درمانگاه‌های عمومی و تخصصی سطح شهر مراجعه کرده و در صورت نیاز، آنان بیمار را به بیمارستان‌ها ارجاع می‌دهند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید – ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: از مردم درخواست می‌کنیم که جز در مواقع ضروری از خانه خارج نشوند و هر نوع علائمی شبیه به سرماخوردگی و یا حساسیت را با پزشک معالج خود در میان بگذارند.

error: Content is protected !!