بیمارستان اسلام‌آبادغرب به دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و آم‌ارآی مجهز می‌شود

«مجتبی بخشی‌پور» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: همچنین پیگیر تحویل یک دستگاه «ام‌آرآی» از وزارت بهداشت برای بیمارستان اسلام آباد غرب نیز هستیم.

وی گفت:‌ پیش از این تجهیزاتی از قبیل ۱۰ تخت آی‌سی‌یو، دستگاه اکسیژن ساز و سایر تجهیزات مورد نیاز تحویل بیمارستان شده است.

او همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و تهویه هوای (چیلر) اورژانس بیمارستان، اظهار داشت: تا پایان خرداد ماه عملیات اجرایی توسعه اورژانس آغاز و چیلر نیز خریداری می شود.

نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با همکاری مجموعه وزارت بهداشت بخش مهمی از کمبودهای بیمارستان اسلام آباد غرب جبران شده است.

بخشی‌پور، در خصوص «بیمارستان خیرین» اسلام آبادغرب نیز گفت: از وزارت بهداشت و بخش خصوصی طرف قرارداد خواسته ایم هر چه زودتر این پروژه را تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: با پیگیری‌های مکرر اعتبار لازم برای اجرای فاز اول این بیمارستان تامین شده و ظرف یک ماه آینده، پیمانکار طرح نیز مشخص می شود.

بازسازی بیمارستان با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار

به گزارش ایرنا؛ بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب که در زلزله ۲۱ آبان ۹۶ آسیب جدی دیده بود، پس از بازسازی توسط وزارت راه و شهرسازی و تجهیز توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بهمن ماه سال ۹۹ برای خدمت به مردم به چرخه درمان بازگشت.

این بیمارستان در ۶ طبقه با ۱۲۶ تخت بستری، ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا ساخته شده و شامل هشت بخش از جمله ۲ بخش زنان، اطفال، مردان، ICU، CCU، POST CCU و رادیولوژی شامل سی تی اسکن، MRI و دیگر بخش ها است.

این بیمارستان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال مقاوم سازی و بازسازی و با اعتبار۴۷۰ میلیارد ریال نیز تجهیز شده است.

شهرستان اسلام آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

error: Content is protected !!