بیمارستان امام رضا کرمانشاه به تجهیزات مدرن درمان سکته‌ مغزی مجهز است

«کامران وفایی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این مرکز در سال ۹۹ افتتاح شده است، گفت: در این مرکز سرعت عمل و مهارت کادر درمان، مانع از ناتوانی بیمار مبتلا به سکته مغزی می شود.

وی ادامه داد: دستگاه های فوق پیشرفته و کمیاب سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس، آنژیوگرافی بای پلین وMRI سه تسلا در این مرکز نصب شده است.

وفایی یادآور شد، افراد در صورت بروز علائم سکته مغزی باید فورا به مراکز درمانی مراجعه کنند، یا با اورژانس تماس بگیرند و اگر تا کمتر از چهار و نیم ساعت پس از بروز علایم سکته، تحت درمان قرار بگیرند عوارض ناشی از سکته به حداقل می رسد و هرچه زودتر مراجعه کنند نتایج بهتری خواهند گرفت.

این مسوول به ذکر نمونه ای پرداخت و گفت: بیمار ۵۸ ساله که با همی پلژی (فلج کامل سمت چپ بدن) چپ و دیزارتری (اختلال کامل تکلم) به بیمارستان مراجعه کرده بود پس از انجام سی تی اسکن و MRI با تشخیص ترومبوز مغزی (لخته وسیع عروق مغزی) تحت نرو آنژیوگرافی ترومبکتومی (خارج کردن اورژانسی لخته خون مغزی) قرار گرفت.

وفایی عنوان کرد، خوشبختانه تمام علائم برطرف گردید و این بیمار اکنون بدون نیاز به کمک سایرین، فعالیت های روزانه خویش را انجام می دهد.

مدیر خدمات پرستاری مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه افزود: حضور به موقع تیم آنکال آنژیوگرافی با محوریت دکتر «لیلا افشار هزارخانی» و زحمات پرسنل بخش آنژیوگرافی در جلوگیری از عوارض سکته مغزی در این بیمار بسیار موثر بود و جای قدردانی دارد.

به گزارش ایرنا، مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.  این مجتمع بیمارستانی کار خود را با ۵۱۵ تخت شروع کرد و اکنون با وجود ۷۱۴ تخت مصوب، دارای ۸۴۰ تخت فعال است.  

اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شامل فوق تخصص، متخصص، پرستار، ماما و سایر پرسنل در بخش های مختلف در این بیمارستان به صورت شبانه روزی در راستای ارایه خدمات به مردم تلاش می کنند.

سه هزار و ۵۰۰تخت بیمارستانی اکنون در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که مجتمع امام رضا یکی از بزرگترین بیمارستان های استان و منطقه غرب کشور است.

error: Content is protected !!