بیمارستان صحرایی مسیح دانشوری ویژه بیماران کرونایی راه‌اندازی شد

به گزارش روابط عمومی مسیح دانشوری، دکتر علی اکبر ولایتی رییس بیمارستان مسیح دانشوری در مراسم افتتاح این طرح گفت: پس از استقرار و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در این مرکز، هم‌اکنون پذیرش بیماران حاد تنفسی و مبتلا به کرونا آغاز شده و امکان تزریق دارو، اکسیژن‌ درمانی و ارائه خدمات مورد نظر فراهم شده است.

وی توضیح داد: متاسفانه با شروع موج چهارم کرونا در کشور ظرفیت تخت‌های بخش کرونای بیمارستان مسیح دانشوری تکمیل شد و تخت خالی برای بستری شدن بیماران کرونایی در اختیار نبوده است.

وی  افزود: در این شرایط، به پیشنهاد وزارت بهداشت و در تعامل با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، یک بیمارستان صحرایی با تجهیزات مرکز درمانی در محوطه این بیمارستان  راه‌اندازی شده است که می تواند در ارائه خدمات حداکثری بسیار تاثیرگذار باشد.
 

وی با بیان اینکه بیمارستان مسیح دانشوری مرکز ارجاع بیماران کرونایی از تمام کشور است تصریح کرد: این بیمارستان علاوه بر ارائه خدمات به بیماران کرونایی در پیک چهارم به بیماران بخش پیوند نیز رسیدگی کرده و در سال جدید چهار پیوند قلب، یک پیوند ریه و یک پیوند کبد انجام داده است.
ولایتی همچنین گفت: برخی علاقه ندارند تا ایران بتواند ساخت واکسن کرونا را نهایی کند اما ایران از سابقه چند ده ساله در واکسن سازی چه باکتریایی و چه ویروسی برخوردار است و واکسن های باکتریایی همچون کزاز، دیفتری، سل، سرفه و ویروسی همچون هاری، آبله، سرخک و سرخجه را با کیفیت بسیار مطلوب ارائه تولید کرده است.
در این مراسم معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز در خصوص روند ‌پیشرفت واکسن کووبرکت تصریح کرد: در اوایل اردیبهشت ماه یک میلیون دوز واکسن تولید می‌شود.

علی عسگری اضافه کرد: البته این مقدار تولید واکسن تا تیره ماه سال جاری به ظرفیت ۲۰ میلیون‌ دوز خواهد رسید.

error: Content is protected !!