بیمارستان مادر قم از اول تیرماه پذیرش بیمار می‌کند

علی ارجمند روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان مادر قم با سخنرانی ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری در جمع خبرنگاران، افزود: این بیمارستان شامل اورژانس، آزمایشگاه، اتاق عمل، زنان و زایمان، بخش نوزادان،بخش های تصویربرداری، بستری و آی سی یو است.

وی با اشاره به مختصات این مرکز درمانی، افزود: این بیمارستان در منطقه پردیسان در زمینی به مساحت ۳ هکتارو با زیربنای ۳۴ هزار مترمربع در ۵ طبقه و با ۲۱۸ تختخواب احداث شده است.

وی اضافه کرد: عملیات ساخت بیمارستان مادر قم در اسفندماه ۹۴ آغاز شد و با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان احداث و تجهیز شده است و یکی از بیمارستان های مجهز استان به شمار می آید.

ارجمند عنوان کرد: بیمارستان مادر قم با تمامی بیمه های پایه و تکمیلی در حال عقد قرارداد و همکاری است و برای تسهیل در رسیدگی به بیماران، ورودی اورژانس، درمانگاه و لابی بصورت جدا از یک دیگر طراحی شده است.

 رییس بیمارستان مادر قم ادامه داد:  این بیمارستان تمامی امکانات و تجهیزات پیشرفته را برای خدمت رسانی به مردم فراهم آورده و برای تکریم ارباب و رجوع فضاهای مطلوب و استانداردی برای مراجعه کنندگان در دریافت خدمات درمانی در طبقه همکف آن درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: این بیمارستان ظرفیت پذیرش روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ بیمار را خواهد داشت و بخش های ویژه ای برای جمع آوری زباله های عفونی، پارکینگ و رختشوی خانه در نظر گرفته شده است.

ارجمند گفت: بیمارستان مادر از اول تیرماه آماده پذیرش بیماران خواهد بود و اتاق های بستری بر اساس تمامی استانداردها طراحی شده و یک یا دو نفر ظرفیت داشته و بخش های مختلف بیمارستان نیز به تدریج آماده بهره برداری کامل خواهد شد.

ارجمند با اشاره به هدف گذاری بیمارستان مادر جهت پذیرش گردشگران سلامت، از احداث یک هزار متر سوئیت های اقامتی برای توریست های خارجی خبر داد و گفت: در طرح توسعه بیمارستان بخش های فیزیوتراپی، پذیرش تیم های ورزشی، محل فرود بالگرد و برخی بخش های دیگر به بیمارستان افزوده می شود.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد./

error: Content is protected !!