بیمارستان مطالبه تحقق نیافته مردم اندیکا

به گزارش خبرنگار مهر، عمده مردم شهرستان اندیکا عشایری و روستا نشین هستند و نبود بیمارستان باعث شده از خدمات درمانی محروم باشند؛ همچنین با وجود ویروس کرونا و قرمز شدن شرایط اغلب شهرستان‌ها نبود بیمارستان در اندیکا سلامت مردم این شهرستان را تهدید می‌کند.

معضل نبود بیمارستان در اندیکا زمانی خود را به‌عنوان مشکل نشان می‌دهد که مادری برای به دنیا آوردن فرزند خود باید مسیر طولانی و پرخطری را با وجود جاده‌های غیراستاندارد و فاصله زمانی بسیار به دلیل نبود بیمارستان سپری کند که ازاین‌رو جان مادر و فرزند در این شرایط به خطر می‌افتد.

به نظر می‌رسد با توجه به مصوباتی که در زمینه احداث بیمارستان صورت گرفته است، تعلل در روند کلنگ زنی و احداث بیمارستان در اندیکا ضربه جبران‌ناپذیری را به روند پیگیری سلامت مردم این شهرستان وارد می‌کند.

فاصله اندیکا با اولین بیمارستان ۲۰۰ کیلومتر است

«وحید کاظمی» رئیس فوریت‌های پزشکی و حوادث جاده‌ای اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در برخی از نقاط شهرستان اندیکا فاصله تا اولین بیمارستان در شهرستان مسجدسلیمان قرار دارد که مسافت آن به‌طور تقریبی بالغ‌بر ۲۰۰ کیلومتر است؛ بنابراین دسترسی نبودن بیمارستان در بیشتر مواقع باعث شده تا حادثه دیدگان در بیشتر تصادفات به دلیل خونریزی شدید فوت کنند.

وی افزود: همچنین نبود آنتن دهی در برخی مناطق شهرستان اندیکا از دیگر مشکلات فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ این شهرستان در راستای ارائه خدمت مطلوب به مردم اندیکاست.

رئیس فوریت‌های پزشکی و حوادث جاده‌ای اندیکا گفت: احداث و تجهیز یک واحد درمانی بیمارستان در شهرستان اندیکا می‌تواند بسیاری از مشکلات شهروندان را در حوزه درمان رفع کند.

انعقاد تفاهم بیمارستان ۶۴ تخته خوابه

«علیرضا ورناصری» نماینده مردم اندیکا در مجلس به خبرنگار مهر گفت: بیمارستان مطالبه‌ای است که جز اولویت برنامه‌هایم در حوزه سلامت شهروندان اندیکاست که در این راستا پیگیری‌های مستمری در راستای تحقق این امر مهم انجام شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیمارستان محلی شهرستان احداث خواهد شد، افزود: اعتبارات مربوط به خرید تجهیزات با پیگیری اخذ شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی خوزستان قرار گرفته است.

نماینده مردم اندیکا در مجلس گفت: در این راستا تفاهم‌نامه احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابه این شهرستان میان دانشگاه علوم پزشکی و سازمان آب و برق خوزستان انعقاد شده و اعتبارات لازم برای ساخت‌وساز این بیمارستان از وزارت نیرو در حال پیگیری است.

وی افزود: به دلیل مشکلات غیرمترقبه‌ای که علاوه بر تحریم‌ها و تورم و شیوع کرونا در کشور به وجود آمد، مسئله کمبود اعتبارات را تشدید کرد و بسیاری از پروژه‌ها تأمین اعتبار نشدند.

ورناصری تصریح کرد: در سال جاری با پیگیری‌های انجام شده روند احداث بیمارستان اندیکا به عنوان مطالبه چندین دهه معوق مانده مردم این شهرستان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان اندیکا فاقد بیمارستان بوده و انتظار می‌رود که با وجود ویروس کرونا و تهدید سلامت مردم اندیکا هرچه سریع‌تر نسبت به احداث مطالبه دیرینه مردم این شهرستان اقدام شود.

error: Content is protected !!