بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان افتتاح شد

به گزارش ایرنا رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در این مراسم گفت: عملیات ساخت این طرح بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان با زیربنای ۳۳ هزار متر مربع از سال ۸۸ آغاز شده بود.

دکتر محمد هاشمی شهری افزود: با توجه به نیاز  ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع از این طرح عمرانی به مجموعه درمانی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ساختمان شماره۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان دارای هشت طبقه است که بخش‌های درمانی آن شامل اورژانس، بخش‌های بستری جراحی و غیر جراحی، هفت اتاق عمل عمومی، ۲ اتاق عمل جراحی قلب باز و یک اتاق عمل اورژانس (مجموعا ۱۰ اتاق عمل)، بخش آنژیوگرافی، آزمایشگاه، واحدهای تاسیساتی و نگه‌داشت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: همچنین به منظور ارائه خدمات به مردم شریف سیستان و بلوچستان مراکز تصویر برداری پیشرفته رادیولوژی، سی تی اسکن، MRI و ماموگرافی در این ساختمان نیز در حال نصب است.

وی تاکید کرد: با افتتاح  ساختمان شماره۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان زمینه اشتغال افزو بر ۷۰۰ نفر در مرکز سیستان و بلوچستان فراهم شد.

هاشمی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان گفت: تعداد بیمارستان‌های این استان قبل از انقلاب هشت مورد بود که با عنایت نظام مقدس جمهوری اسلامی هم‌اینک به ۳۲ بیمارستان رسیده است.
وی افزود: همچنین تعداد تخت‌های بیمارستان در سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب ۴۹۵ تخت بوده که هم‌اینک با رشد هفت برابری به سه هزار و ۵۰۰ تخت رسیده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: رشد تخت‌های بیمارستان در کشور سه و نیم برابر بوده اما در سیستان و بلوچستان با عنایت دولتمردان ۲ برابر رشد کشوری است.
وی اظهارداشت: هم اینک تعداد تخت‌های فعال این دانشگاه ۲ هزار رو ۳۸۱ تخت بوده که یک‌هزار و ۷۶ تخت در دولت تدبیر و امید اضافه شده است.
هاشمی بیان کرد: تعداد خانه های بهداشت در سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب ۲۸ خانه بهداشت بود که هم اینک به یک‌هزار خانه بهداشت رسیده است.
وی تاکید کرد: ضروری است برای رسیدن سیستان و بلوچستان به شاخص های کشوری به حوزه بهداشت و درمان جنوب این استان توجه ویژه شود.

error: Content is protected !!