بیمه‌شدگان با پرداخت ۶ هزار تومان خدمات درمانی دریافت کنند

«امید قادری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیمه شدگان این صندوق تا قبل از این فقط از خدمات مراکز درمانی دولتی می‌توانستند استفاده کنند.

وی توضیح داد: این بیمه شدگان با رعایت سیستم ارجاع با پرداخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان نیز می‌توانند از خدمات تخصصی استفاده نمایند.

او یادآور شد: پزشک خانواده شهری در صندوق بیمه سلامت همگانی در شهرستان صحنه به عنوان اولین شهرستان استان راه اندازی شد و در بقیه شهرستانها نیز این طرح با انتساب جمعیت بیمه شده و تعیین پزشک خانواده ساماندهی و اجرایی می‌شود.

قادری افزود: این طرح در بقیه شهرستان‌ها نیز راه اندازی خواهد شد و متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.

 مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه گفت: بیمه شدگان می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیر حضوری ( پنل شهروندی ) به نشانی : eservices.ihio.gov.ir/esc با کد ملی و شماره همراه و یا مراجعه به اداره بیمه سلامت شهرستان ها از پزشک خانواده، کدرهگیری و سوابق درمانی خود مطلع گردند.   

وی تاکید کرد: طرح پزشک خانواده شهری در صندوق بیمه سلامت همگانی از اولویت سال جاری این اداره کل است که با جدیت پیگیری می شود.

دبیر سازمان‌های بیمه‌گر استان کرمانشاه یادآور شد: از ابتدای تیرماه در هیچ کدام از صندوق های بیمه سلامت چاپ دفترچه کاغذی نداریم و بیمه شدگان در قالب نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک خدمات را دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا؛ بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

error: Content is protected !!