بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی عواقب خطرناکی دارد

انوش دهنادی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر به آخرین وضعیت آمارهای کرونایی در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: در روزهای گذشته متأسفانه شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی کرونا مثبت در استان گیلان هستیم.

وی با بیان اینکه این شرایط زنگ‌های هشدار را برای استان به صدا درآورده است، گفت: در حال حاضر ۲۴۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه از این تعداد ۶۱ بیمار طی شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، ادامه داد: متأسفانه حال ۴۰ بیمار بد بوده که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی به تغییر رنگ استان‌های جنوبی کشور اشاره و با بیان اینکه در حال حاضر رنگ بندی کرونایی در این استان‌ها قرمز بوده و شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا هستیم، گفت: شهروندان باید پروتکل‌های بهداشتی را با شدت و دقت بیشتری رعایت کنند.

دهنادی مقدم با بیان اینکه شهروندان شهرستان‌های آستارا، ماسال و رودبار که در وضعیت نارنجی قرار دارند باید مشارکت بیشتری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند، اضافه کرد: زدن ماسک و پرهیز از شرکت در دورهمی‌ها را به هیچ وجه فراموش نکنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه زنگ‌های هشدار تغییر رنگ کرونایی در شهرستان‌های لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، شفت و فومن نیز به صدا درآمده است، گفت: شهروندان این شهرهای نیز باید ره دقت پروتکل‌ها را رعایت کنند.

error: Content is protected !!