بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در ایلام/بیماران بدحال افزایش یافت

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: چند روزی است که رنگ کرونایی استان دوباره قرمز شده، این یعنی رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در سطح استان جدی گرفته نمی‌شود.

هم اکنون چهار شهرستان ایلام، مهران، چوار و دره شهر در وضعیت قرمز و بقیه شهرستان‌ها هم در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

یکی از شهروندان استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همه ما در برابر کرونا مسئول هستیم، باید پروتکل‌ها را همه رعایت کنیم.

محمد قبادی گفت: متاسفانه بسیاری از افراد بدون رعایت پروتکل‌ها و با بی توجهی در اماکن عمومی تجمع می‌کنند، این ویروس باید جدی گرفته شود و با آن مبارزه کنیم.

وی افزود: نتیجه رعایت نکردن و رفتن به مکان‌های عمومی باعث به خطر افتادن جان خود و خانواده و دیگر افراد جامعه می‌شود، با سهل انگاری جامعه با خطر جدی مواجه می‌شود.

افزایش مراجعات به مراکز درمانی استان ایلام

یکی از متخصصین داخلی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند، به رغم توصیه‌ها و اقدامات انجام گرفته متاسفانه در حال حاضر پیک پنجم بیماری وارد استان شده است.

سیداحمد صالحی اضافه کرد: طی چند روز اخیر مراجعات سرپایی به بخش‌های کلینیکی، تعداد بیماران بستری و بیماران بدحال در بخش ویژه کرونایی افزایش یافته است.

وی افزود: می‌طلبد مردم بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، متاسفانه رعایت پروتکل‌ها در جامعه به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در ایلام/بیماران بدحال افزایش یافت

صالحی ادامه داد: ویروس جهش یافته دلتا علائمی را همانند سردرد، تب، گلودرد و آبریزش بینی همانند سرماخوردگی معمولی از خود نشان می‌دهد، این ویروس هم اینک به کشور ما رسیده و به رغم اینکه می‌تواند با علائم خفیف همراه باشد، اما اگر پیشرفت کند می‌تواند درگیری ریوی و علائم جدی را هم در برداشته باشد.

وی ادامه داد: تفاوتی که این ویروس با ویروس‌های قبلی دارد در سرایت و میزان انتقال آن است، این ویروس بسیار بیشتر از ویروس‌های قبلی سرایت پذیری دارد.

همراهمی مردم برای رعایت پروتکل‌ها بیشتر شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه در روز گذشته ۱۱۷ مبتلا و ۴۳ نفر بستری جدید در مراکز درمانی بیمارستان‌های استان ثبت شده، این اعداد و ارقام در استان کوچکی مثل ایلام بسیار بالا است.

جمیل صادقی فر افزود: انتظار این است که در روزهای آینده مردم مثل پیک‌های قبلی، همراهی‌ها بیشتری را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در ایلام/بیماران بدحال افزایش یافت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: در خصوص واکسیناسیون مشکلی که وجود داشت اینکه واکسن‌ها وارداتی بود و به موقع به استان نرسید، عمده واکسن‌هایی که در اختیار استان بود شاید بیش از ۸۵ درصد آن را تزریق شده است.

سهمیه جدید واکسن وارد استان می‌شود

صادقی فر اضافه کرد: حدود ۴۲ هزار دوز واکسن تاکنون در استان تزریق شده است.

وی عنوان کرد: از امروز قرار است سهمیه جدید واکسن وارد استان شود و طی این هفته واکسیناسیون سرعت خواهد گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: سهمیه واکسن وارداتی که وارد استان می‌شود در این مقطع در حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار دوز واکسن است.

وی ادامه داد: قرار است برای افراد ۶۵ سال به بالا فراخوان داده شود، افراد بدون پیامک قبلی به مراکز برای تزریق واکسن مراجعه نکنند.

error: Content is protected !!