بی توجهی سنندجی ها و مریوانی ها نسبت به واکسیناسیون کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرزین رضاعی روز دوشنبه در مراسم افتتاح اولین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا جمعیت هلال احمر در سنندج اظهار کرد: این مرکز هشتمین مرکز واکسیناسیون تجمیعی در شهرستان سنندج است که به همت هلال‌احمر و همکاری آموزش‌وپرورش راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به نیروهای توانمند هلال‌احمر برنامه‌ریزی‌شده که در این مرکز روزانه بیش از هزار نفر واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به وضعیت استان ازلحاظ کرونا، ذکر کرد: استان کردستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد به‌خصوص در شهرستان‌های سنندج و مریوان که این نشان از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی‌تفاوت بودن مردم نسبت به تزریق واکسن کرونا است.

رضاعی تأکید کرد: اکنون فضای بخش کرونایی بیمارستان توحید سنندج کاملاً تکمیل‌شده است، به‌گونه‌ای که از راهروهای بیمارستان نیز برای بستری بیماران کرونایی استفاده می‌کنیم.

وی از مردم استان درخواست کرد دورهمی های خانوادگی را تا حد امکان کاهش دهند چراکه وضعیت استان ازلحاظ کرونا بسیار حاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین با اشاره به اینکه افراد نباید بدون ماسک ورود پاساژها شوند، گفت: صاحبان اصناف موظف‌اند از افراد بدون ماسک در پاساژها جلوگیری کنند و اجازه ندهند کسی بدون ماسک رفت‌وآمد کند.

۷۰ درصد بیجاری‌ها واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

رضاعی در مورد شایعات واکسن کرونا نیز افزود: حدود ۷۰ درصد از جمعیت هدف شهرستان بیجار واکسینه شده‌اند که علیرغم شایعات در فضای مجازی و خبرهای غیر موثق خوشبختانه تعداد بستری شدگان در این شهرستان از ۷۰ درصد به ۱۷ درصد رسیده و در بیمارستان امام حسین بیجار چندین هفته است که فوتی کرونایی گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون برای کنترل اپیدمی کرونا نقش بسیار کلیدی دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه ۳۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال هنوز موفق به دریافت تزریق کرونا نشده‌اند درخواست داریم این افراد هر چه زودتر جهت تزریق واکسن به مراکز مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد جمعیت هدف در استان یعنی حدود ۴۳۰ هزار نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: حدود ۲۱ درصد واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند اما برای کنترل اپیدمی کرونا باید این عدد به ۷۰ درصد برسد.

error: Content is protected !!