تالارهای پذیرایی استان سمنان با رعایت اصول بهداشتی فعال شوند

سید مهدی برهانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت:  بیش از ۱۰۰ تالار پذیرایی و رستوران در استان سمنان وجود دارد که از امروز نهم خرداد می‌توانند با توجه به رعایت دستور العمل‌ها فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی ادامه داد: در پی مکاتبات و پیگیری‌های مستمر اتاق اصناف ایران مبنی بر بازگشایی و فعالیت مجدد تالارها ، کمیته امنیتی ، اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص صدور مجوز فعالیت مجدد تالارها مشروط بر رعایت حداکثری  دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت دقیق بر اجرای ضوابط و دستورالعمل‌ها، موافقت کرد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان یادآورشد: با صاحبان تالارهایی که دستورالعمل‌های های بهداشتی را رعایت نکنند به شدت برخورد می شود.

وی تاکید کرد: طبق دستورالعمل ابلاغ شده در نظر گرفتن فاصله سه متر برای هر صندلی در فضای باز تالارها و تامین فضای هشت متر مربع برای هر نفر و  پذیرش مشتری حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت تالار ضرورت دارد.

برهانی تصریح کرد: در فضای بسته و مسقف تالارها(سالن)، علاوه بر الزام رعایت دستورالعمل‌های اعلام شده در فضای باز، رعایت محدودیت پذیرش مشتری در شهرهای قرمز حداکثر تا ۱۵ نفر ، در شهرهای نارنجی ۲۰نفر، در شهرهای زرد ۳۰ نفر و در شهرها با شرایط آبی تا ۵۰ نفر لازم‌ و ضروری است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی صرفا برای مبارزه با شیوع کرونا و راهکاری برای حفظ سلامت آحاد جامعه است و انتظار می‌رود شهروندان و تالارداران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شکست زنجیره این ویروس کمک کنند.

طبق جدیدترین اطلاعات سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، گرمسار، آرادان و مهدیشهر در وضعیت نارنجی و شهرستان های سرخه و میامی در وضعیت زرد قرار دارند.

error: Content is protected !!