تجمعات در مطب ها و آزمایشگاه های ایلام باید ساماندهی شود

به گزارش خبرنگار مهر، معروف بسطامی ظهر روز چهارشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان اظهار کرد: ساده انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب افزایش آمار بستری و فوتی‌های کرونا در چند روز اخیر شده است.

وی افزود: همه دستگاه‌ها و افرادی که نقض کننده پروتکل‌ها و شیوه نامه بهداشتی در استان باشند در اسرع وقت برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

بسطامی یادآور شد: علاوه بر اهتمام تمامی دستگاه‌های نظارتی و تشدید محدودیت‌های کرونا، همکاری مردم می‌تواند در کاهش شیوع کرونا تاثیرگذار باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا ایلام گفت: با توجه به پایان ماه رمضان و برگزاری مراسم‌های شادی و عروسی همه فرمانداران موظفند اهتمام لازم در این زمینه را داشته باشند.

بسطامی به برگزاری امتحانات حضوری اشاره کرد و گفت: امکانات لازم برای برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فراهم شود.

وی تصریح کرد: مدارسی که غیر از پایه‌های یادشده در آنها امتحان یا تجمع به هر دلیلی صورت گیرد متخلف و بلافاصله پلمب می‌شوند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا ایلام در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تبلیغات محیطی در سطح شهر از ۱۷ درصد به ۴۰ درصد رسیده که کافی نیست و باید به بالای ۹۰ درصد برسد.

بسطامی یادآور شد: پایانه‌های مسافربری از جمله بخش‌هایی است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها ضعیف است و علاوه بر نظارت بیشتر باید افراد بیمار را شناسایی و به دستگاه‌های متولی معرفی کنند و در صورت عدم رعایت قرنطینه با آنها برخورد جدی صورت گیرد.

وی یکی از کانون‌های تجمع را مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و داروخانه اعلام کرد و گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته در این زمینه اما این اماکن همچنان پرخطر هستند که باید ساماندهی شوند.

error: Content is protected !!