تخت‌های آی سی یو در خراسان جنوبی ۵۰ درصد افزایش یافت

محمد دهقانی فیروزآبادی روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت آغاز هفته دولت و روز پزشک که همراه با تجلیل از فعالان حوزه بهداشت و درمان استان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، افزود: ۱۸ ماه را در بحران کرونا گذراندیم و این روزهای سخت در حالی گذشت که کادر درمان در پیک پنجم هم هیچ جایگزینی برای استراحت نداشت.

وی گفت: امیدوارم جبران سختی‌های روحی و روانی دست‌اندرکاران حوزه درمان را خداوند عطا کند اما در این بین نمی‌توان از پشتیبانی‌های استانی و ملی برای عبور از پیک‌های مختلف چشم‌پوشی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: در کنار این سختی‌ها کارهای بزرگی انجام شد و در حوزه نیروی انسانی در آزمون سال گذشته حدود ۶۰۰ مجوز استخدامی به دانشگاه علوم پزشکی تخصیص داده شد که بخش قابل توجهی از کادر بهداشت و درمان هستند و به‌تدریج به جمع ما اضافه می‌شوند.

وی گفت: با ورود نیروهای جدید بخشی از مشکلات استان رفع می‌شود ولی همچنان در حوزه نیروی انسانی کمبود داریم که امیدواریم با نگاه ویژه دولت سیزدهم حوزه سلامت بیش از پیش کمک شود.

دهقانی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز در این مدت تعداد قابل توجهی تجهیزات بیمارستانی را دریافت کردیم که بخش عمده آن رایگان بوده است.

وی اظهار داشت: با تامین تجهیزات مورد نیاز و زیرساخت‌های مناسبی که در استان وجود داشت، طی پنج خیز کرونا هیچ زمانی کمبود تخت بیمارستانی نداشتیم در حالی که برخی استان‌ها با این مشکل مواجه بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تامین دستگاه‌هایی مانند اکسیژن‌ساز و ونتیلاتور با توجه به نیاز بیماران کرونایی تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت خدمات درمانی داشته که نتایج آن امروز محسوس است.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی در این مدت برای تامین واکسن کرونا در استان صورت گرفت افزود: میانگین کشوری پوشش نوبت اول واکسیناسیون ۲۷.۸ درصد و نوبت دوم ۱۰.۱ درصد است که این میزان در استان خراسان جنوبی نوبت اول ۳۳.۵ درصد و نوبت دوم ۱۲.۹ درصد بوده و خوشبختانه از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

دهقانی با گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت و روز پزشک گفت: از زحمات و تلاش‌های همکارانم در حوزه بهداشت و درمان و کسانی که طی ۱۸ ماه شیوع کرونا با تلاش شبانه‌روزی و ایثار خدمت کردند تا از آسیب‌های ناشی از این بیماری بکاهند و بیماران درمان شوند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

همزمان با نخستین روز هفته دولت و به مناسبت روز پزشک با حضور استاندار خراسان جنوبی از جامعه پزشکی و فعالان حوزه بهداشت و درمان استان تقدیر شد.

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم با اهدای لوح تقدیر به رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از خدمات فعالان حوزه بهداشت و درمان استان به ویژه در دوران شیوع کرونا قدردانی کرد.

error: Content is protected !!