تخصیص ۵.۵ هزار میلیارد تومان به مسکن، خوراک و درمان محرومان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، امید حاجتی گفت: با هدف کاهش هزینه‌های خانواده‌های تحت تأثیر بیماران خاص و صعب العلاج و کمک به بخش بهداشت و درمان کشور، با وجود محدودیت منابع مالی این سازمان و به جهت اهمیت مسئله بهداشت در کشور خصوصاً در دوران بیماری منحوس کرونا شرایط خاص کشور به جهت تحریم همه جانبه دشمنان پرداخت‌های زیر به دستگاه‌های اجرایی کشور انجام شد تا شاهد ارائه خدمات شایسته و درخور به هموطنان باشیم.

۱. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابت درمان بیماران خاص و صعب العلاج و کمک به مجمع خیرین سلامت، بیمارستان محکم و مؤسسه محک و بیماری اپیدرمولایزیس بولوزا و سلیاک بنیاد بخشش شبکه ملی سرطان بنیاد خیرین پزشکی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

۲. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اجرای سایر بخش‌های زیر بنایی مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان و تا این تاریخ مبلغ ۱,۵۳۰ میلیارد تومان را دریافت کرد.

۳. سازمان بیمه سلامت کشور مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان و تا این تاریخ مبلغ ۳,۵۲۰ میلیارد تومان را دریافت کرد.

حاجتی ضمن بیان این نکته که پرداخت‌های صورت گرفته با وجود منابع محدود سازمان از لحاظ میزان واریزی شرکت‌های تأمین کننده منابع نقدی سازمان به دلیل جنگ نابرابر اقتصادی دشمنان و تحریم همه جانبه و نیز تأثیرگذار بودن بیماری کرونا می‌باشد ابراز امیدواری کرد با تسریع در تأمین منابع مالی سازمان هدفمندسازی از جانب شرکت‌های تأمین کننده، با مدیریت صحیح منابع تکالیف قانونی خود را به خوبی انجام دهیم.

کمک به امنیت غذایی و مسکن محرومان

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با اشاره به پرداخت بخشی از منابع هدفمندی برای امنیت غذایی، گفت: با توجه به اهمیت داشتن امنیت غذایی هموطنان و همچنین تأمین مسکن اقشار نیازمند و محروم جامعه در شرایط خاص کشور به‌جهت تحریم همه‌جانبه دشمنان و وجود بیماری منحوس کرونا پرداخت‌های زیر به دستگاه‌های اجرایی کشور انجام می‌شود تا شاهد ارائه هرچه بهتر و سریع‌تر خدمات به ملت شریف ایران اسلامی باشیم.

وی همچنین افزود: با تأمین به موقع منابع مالی این سازمان از سوی شرکت‌های تأمین‌کننده تلاش خواهیم کرد امنیت غذایی کشور را که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تأمین و از دست‌اندازی و ورود دلالان و سوداگران به این بخش جلوگیری کنیم.

۱. بر این اساس دوشنبه ۳۱ خرداد ماه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران مبلغ ۱,۰۰۰ میلیارد تومان و از ابتدای سال تا این تاریخ مبلغ ۴,۰۰۰ میلیارد را دریافت نمود.

۲. همچنین سازمان تأمین اجتماعی بابت بیمه اقشار خاص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان و از ابتدای سال تا این تاریخ مبلغ ۷۳ میلیارد تومان را دریافت نمود.

۳. از سوی دیگر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت کمک به تأمین مسکن محرومان مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان و از ابتدای سال تا این تاریخ مبلغ ۱,۱۰۰ میلیارد تومان را دریافت نمود.

۴. همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت بابت تنظیم کالاهای اساسی و ضروری مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و از اول سال تا این تاریخ مبلغ ۵۰ میلیارد تومان را دریافت کرده است.

حاجتی ضمن بیان این نکته که پرداخت‌های صورت‌گرفته با وجود منابع محدود سازمان از لحاظ میزان واریزی شرکت‌های تأمین‌کننده منابع نقدی سازمان به‌دلیل جنگ نابرابر اقتصادی دشمنان و تحریم همه‌جانبه و نیز تأثیرگذار بودن بیماری کرونا می‌باشد ابراز امیدواری کرد با تسریع در تأمین منابع مالی سازمان هدفمندسازی از جانب شرکت‌های تأمین‌کننده، با مدیریت صحیح منابع تکالیف قانونی خود را به‌خوبی انجام دهیم.

error: Content is protected !!