تدابیر ویژه برای ادامه پیک پنجم کرونا/شرایط اضطراری است

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو صادق نیت، در نشست اعضای هیأت رئیسه مجتمع بیمارستانی امام خمینی، گفت: در پیک پنجم همه‌گیری کرونا، در کنار گروه‌های صف خدمت اعم از متخصصین و فوق تخصص‌های اورژانس، عفونی، داخلی، ریه، بیهوشی و ICU کووید ۱۹ که بیشترین فشار را متحمل شده‌اند، همراهی و همدلی راهگشای دیگر گروه‌های فوق تخصصی و تخصصی نیز بسیار ارزشمند و ستودنی بوده است.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی با اعلام شرایط اضطراری افزود: تعداد تخت‌های بستری بیماران کووید ۱۹ در مجتمع به ۵۰۰ تخت رسیده و از تمامی ظرفیت‌های مجتمع در این پیک استفاده شده است.

صادق نیت ادامه داد: در صورت ادامه پیک پنجم و افزایش بار مراجعان، برنامه‌های عملیاتی ویژه‌ای تدبیر شده که در دستور کار قرار می‌گیرند.

وی، ایجاد بخش‌های بستری موقت را در خدمت‌رسانی به هنگام و کنترل بیماری کرونا مؤثر خواند و گفت: اجرای پروتکل درمان بستری موقت و تزریق رمدسیویر منجر به کاهش فاحش نیاز به بستری و در نتیجه اشغال تخت‌های بستری کووید ۱۹ و امکان مدیریت قابل قبول این موج سهمگین شده است.

صادق نیت همچنین از پایان بازسازی و شروع به کار آشپزخانه صنعتی مجتمع و همچنین پایان بازسازی و شروع به کار قریب الوقوع CSR جدید بیمارستان ولی‌عصر (عج) پس از ۵۰ سال خبر داد و افزود: دستگاه سی تی سیمولاتور انستیتو کانسر پس از سه سال پیگیری وارد ایران شده و هفته آینده وارد بیمارستان خواهد شد، این دستگاه نقش ویژه ای در افزایش دقت و کارایی دستگاه‌های پیشرفته و جدید شتابدهنده و براکی تراپی که طی دو سال گذشته در انستیتو کانسر نصب و راه اندازی شده، خواهد داشت. همچنین وی از آغاز و پیشرفت سریع ساخت ۳ بونکر جدید برای نصب و راه اندازی شتابدهنده های نسل جدید در مجتمع توسط خیرین خبر داد.

error: Content is protected !!