تداوم بهره‌مندی مردم از دستاوردهای سلامت با افتتاح طرح‌ها در ۶ استان

به گزارش ایرنا، در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها، علاوه بر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس و جمعی از مسوولان حوزه بهداشت و درمان کشور نیز حضور داشتند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آیین گفت: روز گذشته واکسیناسیون روزانه کشور از مرز ۴۰۰ هزار دُز گذشت و رکورد تازه ای در واکسیناسیون کسب شد.

“سعید نمکی” بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا ایام سختی بر کشور گذشت و کارکنان این وزارت و کادر درمان سخت‌ترین ایام مدیریت وزارت بهداشت را گذراندیم و جز افتخار خدمتگزاری به مردم حاصل دیگری نداشتیم.

وی با بیان اینکه چهار موج سهمگین کرونا با لطف خدا وند با عزت وفاق و همدلی که در دوران دفاع مقدس آموخته بودیم سپری شد، بیان کرد: چهار موجی که در زمان تحریم‌های همه جانبه و در زمانی که برای انتقال کوچک‌ترین محموله تحت فشار بودیم برخلاف تمام دروغ هایی که ایران از تحریم دارویی معاف شده گذشت.

تداوم بهره‌مندی مردم از دستاوردهای سلامت با افتتاح طرح‌ها در ۶ استان

وزیر بهداشت افزود: در این ایام سخت و کم بضاعتی اقتصادی و پر تنش، این همدلی و وفاق بین ما و نیروهای مسلح و مردم و نهادهای مردمی، ما را به گونه‌ای از چهار موج عبور داد تا جائیکه حتی یک بیمار پشت در بیمارستان‌ها نمانده بود.

۶۹ پروژه اورژانس در کشور بهره‌برداری می‌شود

رییس سازمان اورژانس کشور در این آیین با بیان اینکه ۶۹ پروژه اورژانس و ۴۱ پایگاه اورژانس در کشور بهره‌برداری می‌شود، اعلام کرد: این طرح های شامل ساختمای اصلی ان سی، ۴۱ مورد پایگاه اورژانس، افتتاح بی سیم دیجیتال با استفاده از نرم افزار مکان یابی، ارتباط دیجیتال و وایرلس بین تمام مراکز برای اطلاعات به لحظه حوادث و انجام عملیات، کلنگ زنی پد بالگرد، ساختمان های آموزشی بهره‌برداری می‌شود.

به گفته کولیوند، در هفته آینده بالگرد شهرستان خرم‌آباد مستقر خواهد شد و اورژانس هوایی در لرستان ۶۵ درصد مرگ و میر مادران باردار را کاهش داده و در  ایلام، یاسوج و شهرکرد و اهواز نیز این خدمات ارایه شده است.

وی بیان کرد: در ۲ ماه آینده نیز نورآباد و بروجرد مجهز به اورژانس هوایی خواهند شد.

تداوم بهره‌مندی مردم از دستاوردهای سلامت با افتتاح طرح‌ها در ۶ استان

کولیوند با بیان اینکه در اختصاص آمبولانس به لرستان اقدامات قابل توجهی انجام شده است اما لرستان به دلیل عدم برخورداری از قبل اکنون در این شرایط قرار دارد، ادامه داد: امروز به نیابت از بقیه استان‌ها لرستان، شیراز، جیرفت و همدان پروژه‌های خود را بهره برداری می‌کنند.

رییس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: روز گذشته مجوز قرارداد یک هزار دستگاه آمبولانس نیز از دولت گرفته شد و یک هزار دستگاه نیز از قبل مهیا است و اکنون تعداد آمبولانس های کشور به هفت هزار و ۷۰۰ دستگاه می رسد و بالگردهای کشور از هفت مورد به ۴۸ مورد رسیده است.

بهره‌برداری از ۱۵ طرح‌ بهداشتی و درمان لرستان

۱۵ طرح بهداشتی و درمانی استان لرستان با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب سی و هشتمین پویش ره سلامت بهره‌برداری شد.

این طرح ها شامل اورژانس ۱۱۵ بین شهری رازان خرم آباد، بخش آنژیو گرافی بمارستان شهید مدنی، کلینیک ویژه خرم آباد، بخش ال دی آر بیمارستان شهید رحیمی، اورژانس بین شهری چم مورت پلدختر، اورژانس بین شهری چغاپیت کوهدشت، اورژانس بین شهری پادروند رومشکان، کلینیک ویژه الشتر، بخش سی تی اسکن بیمارستان ابن سینا، کلینیک ویژه بروجرد، بخش ام آر آی بیمارستان آیت الله بروجردی، دیالیز بیمارستان شهید ولیان و بخش سی تی اسکن بیمارستان امام علی (ع)ازنا و کلینیک ویژه ازنا است.

این طرح ها با اعتبار حدود ۲۸ میلیارد تومان آماده بهره برداری شده‌اند و با افتتاح این طرح‌ها هشت هزار و ۶۳۶متر مربع به فضای بهداشت و درمان لرستان افزوده شد.

تداوم بهره‌مندی مردم از دستاوردهای سلامت با افتتاح طرح‌ها در ۶ استان

بهره‌برداری از سه‌ پروژه اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان

همچنین سه پروژه اورژانس ۱۱۵ استان هرمزگان در ارتباط ویدیو کنفرانسی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان اورژانس کشور به بهره‌برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این پروژه ها گفت: بهره برداری از این طرح ها در راستای برنامه ششم توسعه  و در راستای دسترسی عادلانه عامه مردم به خدمات بهینه بهداشتی و درمانی است.

دکتر حسین فرشیدی افزود: ساختمان مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه  علوم پزشکی هرمزگان با مساحتی بیش از  هزار و سیصد و هفتاد  مترمربع در سه طبقه شامل قسمت های پشتیبانی، مرکز فرماندهی و عملیات، مرکز دیسپچ استان، ستاد هدایت با صرف هزینه ای بالغ با ۵۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان اورژانس کشور، طی دو سال ساخته و به بهره برداری رسید.

در این آئین، پایگاه جاده ای اورژانس  ۱۱۵ مقام بندرلنگه و پایگاه شهری اورژانس ۱۱۵ حاجی آباد نیز به بهره برداری رسید.

 برای ساخت این ۲ پایگاه نیز هزینه ای۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون  ریال از محل اعتبارات عمرانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و سازمان اورژانس صرف شده است.

تداوم بهره‌مندی مردم از دستاوردهای سلامت با افتتاح طرح‌ها در ۶ استان

چهار طرح حوزه سلامت در جنوب کرمان

چهار طرح حوزه بهداشت و درمان نیز در ارتباط ویدیو کنفرانسی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهره‌برداری شد؛ این طرح ها شامل اورژانس پیش بیمارستانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بود.

دکتر اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این طرح ها را شامل ساختمان مرکزی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی این دانشگاه و سه پایگاه اورژانس ۱۱۵  اعلام و بیان کرد: پایگاه های جاده ای مرکز فوریت های پزشکی شامل پایگاه صولان در شهرستان قلعه گنج، پایگاه میانچیل در جیرفت و پایگاه چاه حاجی در شهرستان کهنوج است.

وی تصریح کرد: ساختمان مرکزی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در زمینی به مساحت یکهزار و ۱۰۰ متر مربع و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد.

مکارم زیربنای پایگاه های جاده ای شهرستان های جیرفت، کهنوج و قلعه گنج را در مجموع ۱۲۰ مترمربع با اعتبار پنج میلیارد ریال اعلام کرد.

تداوم بهره‌مندی مردم از دستاوردهای سلامت با افتتاح طرح‌ها در ۶ استان

بهره‌برداری از هشت پایگاه اورژانس در فارس

همچنین در ارتباط ویدیو کنفرانسی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هشت پایگاه اوژرانس در نقاط مختلف استان فارس به بهره‌برداری رسید.

این پایگاه‌ها شامل پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ جاده ای درودزن، جاده ای شهر بالا ، جاده ای زاخرویه، جاده ای دهمورد، جاده ای بانش، جاده ای سوار غیب، جاده ای لپوین و کوهمره سرخی است.
 

بهره‌برداری از سه پایگاه اورژانس در همدان

وزیر بهداشت همچنین در ارتباط ویدیو کنفرانسی با دانشگاه علوم پزشکی همدان دستور بهره‌برداری از سه پایگاه اورژانس را در این استان صادر کرد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان روز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: پایگاه بازسازی و تجهیز شده اورژانس جاده ای «ساریجلو» واقع در شهرستان رزن با همکاری روستائیان و دانشگاه علوم پزشکی، به بهره برداری رسید.

“حبیب الله معصومی” افزود:  برای بهسازی و بازسازی این پایگاه ۳۰۰ میلیون تومان از طریق کمک های مردمی(اهالی روستاهای منطقه) و ۱۰۰ میلیون تومان نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز آن هزینه شده است.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از این پایگاه امداد جاده ای شمار پایگاه های موجود در شهرستان رزن به چهار مرکز افزایش یافت که در کنار ۲ پایگاه اورژانس واقع در شهرستان درگزین به مصدومان سوانح جاده ای امداد رسانی می کنند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هفت نیروی جدید برای پایگاه جدید اورژانس جاده ای «ساریجلو» شهرستان رزن جذب شدند و  یک دستگاه آمبولانس نیر به این پایگاه اختصاص یافت.

معصومی گفت: همچنین ساختمان پایگاه اورژانس در محدوده  سد کلان ملایر نیز به بهره برداری رسید که این پایگاه می تواند  ۴۰ کیلومتر مسیر منطقه را پوشش دهد.

به گفته وی، برای بهره برداری از این پایگاه اورژانس در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

تداوم بهره‌مندی مردم از دستاوردهای سلامت با افتتاح طرح‌ها در ۶ استان

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: ساختمان پایگاه اورژانس فارسبان شهرستان نهاوند نیز امروز با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری از ۲ پایگاه اورژانس در ایلام 

بهره‌برداری از ۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در گنجوان شهرستان چوار و شهرستان بدره استان ایلام از دیگر برنامه‌های سی و هشتمین پویش ره سلامت بود.

برای احداث ساختمان پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهرستان بدره هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و جهت راه اندازی پایگاه جاده ای شهر گنجوان نیز مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

با افتتاح این ۲ طرح در مجموع ۱۴ نیرو در این پایگاه ها فعالیت می کنند و به ۲ دستگاه آمبولانس نیز جهت خدمات رسانی تجهیز شده اند.

۴۳ پایگاه جاده ای و زمینی و یک پایگاه هوایی با ۳۸۰ نیرو در اورژانس ۱۱۵ ایلام مشغول خدمات رسانی به مردم استان ایلام هستند.

error: Content is protected !!