تداوم روند افزایشی مبتلایان به کرونا در بابل

دکتر سید فرزاد جلالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرعت بستری روزانه بیماران کرونایی در بابل  با یک جهش جدید به ۱۲۳بیمار رسید این درحالی است که بیشترین آمار بستری روزانه ثبت شده در ۲۲ تیرماه ، ۶۰ نفر بود.

وی با تاکید بر این که روند جهشی بستری بیماران کرونایی در یک هفته اخیر به گونه‌ای افزایش یافت که نگرانی های زیادی را برای کادر درمان به وجود آورده است، در عین حال بیان داشت: هر چند  با کمبود تخت برای بستری در بیمارستان ها مواجه نیستیم  اما  اگر شتاب فعلی  بستری ادامه‌دار باشد و شهروندان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند روند مطلوب ارائه خدمات به بیماران تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل  با بیان این که پیک پنجم ابتلا به کرونا در کل کشور به شدت در حال گسترش است و بر این اساس هم استان مازندران و شهرستان بابل هم استثنا نیست؛ گفت: از حدود یک هفته پیش تعداد بیماران سرپایی  تا دو برابر شده و تعداد بیماران بستری  نیز افزایش یافته است.

جلالی اظهار به اهمیت درمان سرپائی برای کنترل روند بستری اشاره کرد و توضیح داد: افرادی  که حال عمومی شان خوب است و فقط  به تزریقات داروئی و داروهای ضد ویروس نیاز دارند ، درمان سرپایی می شوند.

وی  سرعت انجام واکسیناسیون در بابل را مطلوب توصیف کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود  سه هزار و ۵۰۰  نفر  در این شهرستان  واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه پرسنل بهداشتی درمانی بابل در حال انجام وظیفه و خدمت رسانی می باشند و هیچ وقت بیماران را ناامید از بستری نمی کنیم ، بیان داشت: همواره نیز  سعی شده است تا خدمت رسانی بطور کامل انجام شود  و هنوز تخت های مناسبی برای بستری بیماران کرونایی در این شهرستان مهیا است.

جلالی با بیان اینکه نگرانیم که اگر سرعت بستری ها بیشتر شود نتوانیم فعالیت ایده آلی را ارائه دهیم، از مردم خواست بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و این رو باید مد نظر داشته باشند که تجمعات این روزها بسیار  خطرناک است.

وی اضافه کرد: ویروس جدید دلتا سرایت پذیری فوق العاده بالایی دارد چرا که در مدت زمان بسیار کم می تواند تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه را  آلوده کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل توصیه کرد  شهروندان رعایت تهویه، شست و شوی دست ها ، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات و دورهمی ها را جدی بگیرند ، ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر از پیک پنجم ویروس کرونا خارج شویم  و با افزایش سرعت واکسیناسیون بتوانیم ایمنی مناسبی را برای جامعه ارائه دهیم.

وی از مردم خواست تا با توجه به تعطیلات آخر هفته همزمان با عید قربان، از تجمعات و دور همی های خانوادگی به طور جدی خودداری کنند تا به استقبال مرگ نروند و شادی خود را به غم و اندوه تبدیل نکنند. 

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری و ۸۰ بیمار ترخیص شدند و هم اکنون تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت های ویژه شهرستان بابل ۳۸ نفر است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران است در حال حاضر در بیمارستان های تابعه خود ۴۳۴ بیمار مبتلا به کرونا را به صورت بستری تحت مراقبت دارد.

error: Content is protected !!