تداوم صدور دفترچه درمانی رایگان در اردبیل/افزایش تخت‌های کرونایی

به گزارش خبرنگار مهر، سید وحید خلیل اللهی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و نیاز اقشار مختلف مردم به طرح بیمه درمانی بیمه سلامت در یک طرح همگانی نسبت به صدور دفترچه درمانی رایگان اقدام کرده است که در این طرح افرادی که مشمول آن بوده دفترچه درمانی رایگان سلامت دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به عدم مراجعه حضوری مردم به دفاتر پیشخوان برای دریافت این دفترچه گفت: به دلیل شرایط بحرانی کرونا و شیوع حداکثری این ویروس افرادی که تمایل به دریافت دفترچه درمانی رایگان دارند می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://eservices.ihio.gov.ir/ISC نسبت به تکمیل فرم و ثبت نام اقدام نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: طرح عدم صدور دفترچه درمانی کاغذی در استان اردبیل همچنان ادامه داشته و در این طرح بیمارانی که به مراکز درمانی و درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند با ارائه کد ملی خود می‌توانند از خدمات بهداشتی، پزشکی و درمانی بهره‌مند شوند.

خلیل‌اللهی آغاز این طرح را مقارن با شیوع کرونا دانست و گفت: این طرح تا زمانی که شیوع حداکثری ویروس کرونا کاهش یابد ادامه خواهد داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بیمه سلامت استان در سال گذشته برای افراد تحت پوشش بیمه در بحث کرونا ۳۴۰ میلیارد ریال هزینه کرده است که این بیماران شامل افراد تحت بستری و درمان سرپایی می‌شود که برای افرادی که در مراکز درمانی به دلیل ابتلاء به کرونا بستری بودند ۳۲۰ میلیارد ریال و برای درمان افراد به صورت سرپایی نیز در حدود ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

این مسئول از افزایش تخت‌های مراقبت ویژه کرونایی در استان نیز خبر داد و گفت: همزمان با شیوع حداکثری ویروس کرونا در استان و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری تعداد ۶۷ تخت مراقبت ویژه به مراکز درمانی استان افزوده شده است.

به گفته خلیل‌اللهی افراد تحت پوشش تمامی بیمه‌های درمانی می‌توانند برای کسب اطلاعات از وضعیت بیمه خود و سایر اعضای خانواده، کد #۱۶۶۶* را از طریق تلفن همراه خود شماره‌گیری کنند و برای اطلاع از سوابق درمانی اعم از زمان مراجعه به پزشک، داروهای تجویز شده و آزمایشات پزشکی و… خود به https://bimehsalamatiranian.ir مراجعه کنند.

error: Content is protected !!