تزریق دوز دوم واکسن اعضای بالای ۵۰ سال نظام پزشکی از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، علی تاجرنیا، گفت: واکسیناسیون دوز دوم اعضای بالای ۵۰ سال سازمان نظام پزشکی که از واکسن اسپوتنیک استفاده کرده‌اند، از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از تمام این عزیزان می‌خواهم از امروز سایت و رسانه‌های سازمان را رصد کنند. اطلاعیه مربوط به ثبت نام و نوبت دهی دوز دوم از واکسیناسیون به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

تاجرنیا افزود: این افراد به زودی پیامکی دریافت خواهند کرد که برای دریافت دوز دوم اسپوتنیک چگونه اقدام نمایند. این مرحله همچون قبل در تهران و شهرستان‌ها مجزا خواهد بود.

وی گفت: عزیزانی که در تهران موفق به زدن دوز واکسن اسپوتنیک شده‌اند، وارد سامانه‌ای خواهند شد که به انتخاب خودشان ظرف سه روز مجاز به دریافت نوبت و مراجعه به بیمارستان مورد نظر خواهند بود. همچنین این عزیزان در همین سامانه به ثبت عوارض مرحله اول خود خواهند پرداخت تا از این طریق داده‌های واکسیناسیون کامل و نسبت و ارجاع به مراجع ذی ربط اقدام شود.

تاجرنیا افزود: نظام پزشکی شهرستان‌ها نیز همراستا با نظام پزشکی مرکز، نسبت به اطلاع رسانی برای اعضای خود اقدام خواهند کرد.

معاون توسعه منابع و مدیریت سازمان خاطرنشان کرد: چون زمان تزریق دوز دوم اسپوتنیک حداقل ۲۸ روز است، از همه کسانی که واکسن دوز اول را زده‌اند می‌خواهیم برای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته دیگر هیچ برنامه‌ای نگذارند چون امکان تمدید عملاً وجود ندارد و کادر اجرایی سازمان بلافاصله مجبور است مقدمات واکسیناسیون دوز دوم اعضای زیر ۵۰ سال را برنامه ریزی و اجرا کند.

error: Content is protected !!