تزریق قطره چکانی واکسن در کشور/ فقط ۲۴ هزار دوز در یک شبانه روز

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال شلوغی صف‌های های واکسن در مراکز واکسیناسیون کشور به خصوص کلانشهر تهران که با انتقادات زیادی هم مواجه شد، هنوز روند تزریق واکسن آن گونه که قول داده بودند، نیست.

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا روز گذشته ۴ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۱۵۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و یک میلیون و یک هزار و ۱۶۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند که مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۳۲۰ دوز رسید.

این در حالی است که روند تزریق واکسن به شکل قطره چکانی پیش می‌رود و آن گونه که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و البته شخص رئیس جمهور در جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرده بود که واکسیناسیون سرعت می‌گیرد، اما هیچ اتفاقی رخ نداده و همچنان آهسته و آرام پیش می‌رود.

بر اساس آنچه از گزارش‌های روزانه وزارت بهداشت می‌توان برداشت کرد، این است که روز شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۲۷ هزار دوز واکسن و جمعه گذشته ۱۱ تیر ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۲۳ هزار دوز واکسن در کشور تزریق شده بود، اما آمار امروز وزارت بهداشت که مربوط به شبانه روز گذشته است، نشان می‌دهد که فقط ۲۴ هزار و ۳۷۵ دوز واکسن تزریق شده است.

در واقع بررسی‌های آمار امروز واکسیناسیون در کشور، نشان می‌دهد که در شبانه روز اخیر ۱۱۵۸۹ دوز اول و ۱۲۷۸۶ دوز دوم تزریق شده است.

با این شرایط اگر پیش برویم، بعید است که حتی بتوانیم جمعیت بالای ۵۰ سال را تا پایان سال واکسینه کنیم.

error: Content is protected !!