تزریق نوبت دوم واکسن کرونا به ۱۷ هزار گلستانی و چند خبر کوتاه

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان از دریافت نوبت اول واکسن کرونا توسط ۶۴ هزار و ۶۳۶ نفر در استان خبر داد و گفت که ۱۷ هزار و ۳۸۶ نفر این افراد نیز نوبت دوم این واکسن را دریافت کردند.

علی باقری افزود: همچنان واکسیناسیون افراد ۷۰ سال گلستان به بالا در حال انجام است و مشمولان دریافت واکسن می‌توانند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند.

**

عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز از اضافه شدن ۱۳ نفر به تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت که هم اکنون ۲۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: ماموران پلیس آگاهی پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل نگهداری سوخت قاچاق در یکی از روستاهای این شهرستان شدند.

سرهنگ محمود علی‌فر افزود: ماموران با همراهی نماینده شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی در بازرسی از محل مورد نظر ۱۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

وی اظهارداشت: با بررسی کارشناسان مشخص شد، سوخت دپو شده خارج از شبکه توزیع بوده که در این خصوص پرونده تشکیل و متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

**

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، خانه صنایع‌دستی ابریشم‌بافی رامیان که برای راه اندازی آن ۲ میلیارد ریال هزینه شد با حضور مسوولان استانی افتتاح شد.

این خانه صنایع‌دستی به‌عنوان دومین مرکز در رامیان دارای امکاناتی مانند آموزشگاه، نمایشگاه دائمی و فروشگاه محصولات و تولیدات هنرمندان ابریشم‌باف شهرستان است.

**

فرمانده سپاه گلستان در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی و فروش محصولات تولیدی اعضای صندوق‌های قرض الحسنه بسیج سازندگی کلاله، گفت: در این شهرستان ۷۴ صندوق قرض الحسنه با هدف اشتغال و درآمدزایی اقشار ضعیف جامعه تشکیل شده که سه هزار و ۴۰۰ عضو دارد. 

سردار علی ملک شاهکویی افزود: آورده اعضا در این صندوق‌ها پنج میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال است و با پرداخت سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات توسط بانک‌های عامل در قالب ۲۵ طرح برای ۳۱۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شد.

**

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق گلستان از کشف و جمع آوری ۶۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) غیرمجاز در سطح استان خبر داد و گفت که در مانور روز گذشته در بازرسی‌های انجام شده این دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال کشف و ضبط شد.

بهرام قائمی، دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را از جمله عوامل افزایش مصرف برق اعلام کرد و افزود: سال گذشته حدود ۹۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در استان شناسایی و کشف شده است.

**

عضو شورای راهبردی حامیان مردمی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی در گلستان در همایش بانوان با موضوع دیدگاه‌ها، اقدامات و برنامه‌های رییسی درباره زنان در گنبدکاووس گفت: زنان به دلیل ارتباط مستقیم با اقشار مختلف جامعه نقش اثرگذاری در توسعه و اقتدار ملی و بین المللی ایران اسلامی ایفا می‌کنند.

سکینه جمعه نیا افزود: ایجاد محیطی سالم بر اساس ارزش‌های دینی و فرهنگی، تامین زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی برای مشارکت بانوان، نداشتن نگاه ابزاری به زنان و بالندگی سیستم اجتماعی در حوزه بانوان از مهمترین موارد مد نظر حجت الاسلام رییسی است.

error: Content is protected !!