تزریق نوبت دوم واکسن کرونا به ۲۵ هزار نفر در گلستان و چند خبر کوتاه

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان از تزریق نوبت دوم واکسن کرونا به ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر در استان خبر داد و گفت: تاکنون نوبت اول واکسن کرونا به ۶۵ هزار و ۹۸ نفر در استان تزریق شده است.

علی باقری افزود: واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا در حال انجام است و مشمولان دریافت واکسن می‌توانند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز از افزایش ۲ نفری بیماران مبتلا به کووید۱۹ در استان خبر داد و گفت که هم اکنون ۳۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

عبدالرضا فاضل با اشاره به آخرین رنگ بندی رسمی کرونایی شهرستان‌های کشور افزود: از ۲۹ خرداد در استان گلستان گرگان، علی آبادکتول، گنبدکاووس، کلاله و آق قلا نارنجی هستند.

**

جانشین فرمانده انتظامی کلاله از کشف ۱۶ دستگاه ماینر به ارزش بیش از سه میلیارد ریال خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیر مجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال توسط شخصی در این شهرستان بلافاصله مراتب در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ نادعلی صادقی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی با همکاری ماموران اداره برق شهرستان در بازرسی از محل مورد نظر ۱۶ دستگاه ماینر کشف کردند و در این رابطه یک متهم نیز دستگیر شد.

**

مدیر جهاد کشاورزی کلاله نیز گفت که امسال کشت سیاه دانه در این شهرستان به ۳۰ هکتار رسید که در مقایسه با حدود سه هکتار کشت سال گذشته، افزایش ۱۰ برابری را نشان می‌دهد.

علی علیزاده افزود: کشت دیم این محصول در مزارع با میانگین تولید از ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است که علاوه بر درآمدزایی مناسب برای کشاورز به تناوب کشت در مزارع کمک می‌کند.

وی، قیمت سیاه دانه را در بازار هر کیلوگرم ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: فراهم بودن شرایط برای تولید این دانه در مزارع و قیمت مناسب، رغبت کشاورزان برای کشت را در کلاله بیشتر کرده است.

**

محمدحسین صفری فیلم‌ساز آزادشهری در نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای “آب و انرژی” موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آب و انرژی توسط وزارت نیرو و با همکاری یونسکو در تهران برگزار شد و در بخش مستند این جشنواره محمدحسین صفری هنرمند آزادشهری رتبه شایسته تقدیر هیات داوران را از آن خود کرد.

**

فرماندار کلاله از افزایش سه برابری اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی این شهرستان خبر داد و گفت: امسال اعتبارات کلاله به بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال رسید.

محمد ابراهیمی تودرواری افزود: این اعتبار در بخش‌های مختلف آب و فاضلاب شهری و روستایی با حدود ۳۰۰ میلیارد ریال، جهاد کشاورزی با حدود ۱۲۵ میلیارد ریال، راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حدود ۱۰۰ میلیارد ریال، نوسازی و تجهیز مدارس با حدود ۸۰ میلیارد ریال و بنیاد مسکن با حدود ۷۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی اظهارداشت: سال گذشته حدود ۳۸/۷ درصد از اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده شهرستان کلاله تخصیص پیدا کرد.

**

طبق اعلام کارشناسان اداره کل هواشناسی گلستان، از امروز با تقویت سامانه کم فشار تابستانه و افزایش گرمای محسوس در منطقه، احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع و آسیب به بناها وجود دارد.

**

فرمانده انتظامی بندرترکمن از کشف مواد دخانی فاقد مجوز خبر داد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه پراید مشکوک و آن را توقیف کردند.

سرهنگ محمدعلی کریمی افزود: در بازرسی از این خودرو ۹ هزار و ۵۶۰ نخ سیگار فاقد مجوز و ۱۰ بسته توتون خارجی به ارزش ۳۵ میلیون ریال کشف و یک متهم در این رابطه دستگیر شد.

**

طبق اعلام روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس، محمدامین قره ورزشکار این شهرستان در مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی کشور در رشته پرش طول با ثبت رکورد  ۶.۸۸ مقام سوم این را از آن خود کرد.

مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان کشور دوم و سوم تیر در شهرکرد برگزار شد.

**

امانقلیچ شادهمر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس خبرنگاران و مجروح شدن تعدادی از آنها و درگذشت خبرنگاران جوان مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی را به اصحاب رسانه، جامعه خبری و همکاران آنان تسلیت گفت.

error: Content is protected !!