تزریق واکسن کرونا برای دانشجویان اجباری نیست

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اینترنتی ctvnews،  در این میان برخی دانشگاه‌های کانادا هنوز بلاتکلیف مانده‌اند و دانشگاه‌های معروفی چون «بریتیش کلمبیا»، «آلبرتا»  و «مک گیل»  موضع رسمی خود را اعلام نکرده‌ اند.

اندرو کرک استاد رشته مهندسی دانشگاه مک‌ گیل گفت: در مورد اجبار تزریق واکسن کرونا به دانشجویان نظرات مختلفی وجود دارد.

وی افزود: برخی اساتید فکر می‌کنند دانشگاه باید دانشجویان را ملزم کند قبل از بازگشت به آزمایشگاه‌ ها و سالن‌ های سخنرانی به طور کامل واکسینه شده باشند. ولی برخی دیگر احساس می کنند از آنجا که خودشان واکسینه شده‌ اند و اقدامات احتیاطی نیز انجام می‌ شود، نیازی بر اجبار واکسیناسیون کامل وجود ندارد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگرچه انجمن اساتید دانشگاه درمورد این موضوع نظر روشنی ارایه نکرده است، اما سخنگوی این دانشگاه اعلام کرد که پیش‌بینی‌ می‌ شود قبل از پاییز، همه افرادی که در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ هستند، واکسینه شوند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز اعلام کرد که هم دانشجویان واجد شرایط دریافت واکسن خواهند بود از جمله دانشجویان بین‌المللی. ولی تزریق واکسن اجباری نیست.

این در حالی است که دهها دانشگاه در آمریکا  از جمله «راتگرز»، «براون»، «کرنل» و «نورث ایسترن»، برای بازگشت دانشجویان به دانشگاه شرط تزریق واکسن کرونا گذاشته اند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. در بسیاری از کشورها در حال حاضر این ویروس شیوع دارد.

واکسیناسیون علیه این ویروس در بسیاریٍ از کشورها در گروه های سنی مختلف در حال انجام است.

error: Content is protected !!