تزریق واکسن کرونا به همسر یک مدیر گلستانی؛ مسوولان: برخورد می‌کنیم

عبدالرضا فاضل روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گلستان اظهار داشت: دلیل این کار هنوز مشخص نیست اما تزریق خارج از نوبت واکسن محرز شده و معاون دانشگاه باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی در خصوص تزریق واکسن به خواهر امام جمعه بندرگز نیز بیان داشت: نام این فرد (خواهر امام جمعه) جزو لیست پاکبانان شهرداری این شهر قرار دارد و این مساله نیازمند بررسی بیشتر است.

هفته گذشته هم تزریق غیرقانونی واکسن کرونای پاکبانان شهرداری علی آباد به برخی از مدیران این نهاد شهرداری منتشر شد که در پی آن رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی‌آباد برکنار گردید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین به واکسیناسیون کرونا در این استان اشاره کرد و گفت: از ۲۳ هزار دوز واکسن وارد شده، تاکنون ۱۵ هزار و ۸۰۰ دوز آن تزریق شده و تمامی کادر درمان داوطلب واکسن را دریافت کردند.

فاضل عنوان کرد: همچنین واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال از دوشنبه ۶ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

در حال حاضر ۶۸۶ بیمار کرونایی در گلستان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری شده و حال ۳۷ نفر آنان وخیم است.

در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در گرگان، گنبد، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، کردکوی و بندرگز قرمز، در بندرترکمن، علی آباد، رامیان، آق قلا و کلاله نارنجی و در گمیشان و مراوه‌تپه زرد است.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: تعداد فوتی‌های هفته گذشته استان نسبت به هفته ماقبل افزایش داشته و به دلیل روند رو به رشد بستری و ابتلا به کرونا، شیب صعودی جان باختگان این ویروس طی هفته جاری و آینده دور از انتظار نیست.

هادی حق‌شناس اظهار داشت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در گلستان کمتر از ۵۰ درصد است که اگر این روند ادامه داشته باشد، بدون شک در ۲ هفته آینده بستری بیماران کرونایی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

error: Content is protected !!