تست ۳۳ درصد از بیماران مشکوک به کرونا در اسفراین مثبت شد

دکتر اسحاق ایلدرآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : آمار بیمارانی که تست کرونا آنها در هفته های اخیر مثبت می شود، نسبت به قبل از تعطیلات های نوروزی حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.
وی عادی انگاری کرونایی در خرید های نوروزی، دید و بازدیدها و دورهمی ، مسافرت ها به خصوص مراسم عروسی و عزا را دلیل اصلی روند صعودی آمار بیماران کرونایی در شهرستان اسفراین اعلام کرده است.
رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین در مورد سرنوشت ۱۳ بیمار کرونایی جهشی انگلیسی در این شهرستان گفت : تعدادی از این بیماران که در منزل تحت قرنطینه اجباری قرار داشتند، در روزهای اخیر به دلیل شدت بیماری  در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.
دکتر ایلدرآبادی اظهارداشت : علاوه بر این بیماران، تمام افرادی که به آنها در ارتباط بودند نیز تحت نظر قرار دارند و نمونه گیری لازم نیز از این افراد دریافت شد.
به گفته وی در تست گیری اخیر در سطح این دانشکده هنوز  مورد جدیدی به جز ۱۳ نفر قبلی ابتلا به بیماری کرونا جهشی انگلیسی مشاهده نشده است.
وی با اشاره به درپیش بودن روز طبیعت از مردم خواست تا همانند سال گذشته برای حفظ سلامت خودشان در منزل حضور داشته باشند و از شرکت در اجتماع زنجیره ای که سرعت انتقال شیوع کرونا را افزایش می دهد، پرهیز کنند.
خیز دوباره ویروس کرونا در استان خراسان شمالی از یک هفته گذشته در این استان به دنبال عادی انگاری کرونایی شروع شد به گونه ای که طبق آمار رسمی در همین مدت بیش از ۲۰۰ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند که ۱۸ نفر مبتلا به ویروس کرونا جهشی انگلیسی بودند.
همچنین براساس این گزارش عادی انگاری کرونایی باعث شد تا هم اکنون از هشت شهرستان این استان از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد قرار گیرد و این در حالیست که در لحاظ آمار بیماران نسبت به ۱۰۰ هزار جمعیت از هشت شهرستان استان خراسان شمالی شش شهرستان در منطقه زرد و دو شهرستان نیز آبی هستند که پیش بینی می شود که در روزهای اخیر در صورت ادامه عادی انگاری این رنگ ها نیز تغییر کند.
استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان و دانشکده اسفراین ازلحاظ درمانی قرار دارند.

error: Content is protected !!