تشدید نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در زمان برگزاری کنکور

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده طی ۱۶ ماهه گذشته در این زمینه، اظهار کرد: در حال حاضر دو شهرستان رودبار و آستارا در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به روند تدریجی افزایش تعداد بیماران کرونا مثبت سرپایی در استان گیلان، گفت: شهروندان باید هشدارها را جدی گرفته و به صورت جدی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار گیلان اضافه کرد: در جریان برگزاری انتخابات شاهد همکاری خوب مردم در رعایت دستور العمل ها بودیم و میزان استفاده از ماسک توسط مجریان برگزاری و رأی دهندگان ۹۵ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در سطح عمومی گیلان همچنان از میانگین کشوری پایین است، گفت: البته وضعیت رعایت پروتکل‌ها در استان گیلان در مقایسه با ماه‌های گذشته بهبود یافته اما نیازمند توجه و مشارکت بیشتر شهروندان هستیم.

زارع با اشاره به اینکه مسئولان آموزش و پرورش و آموزش عالی باید از هم اکنون خود را آماده بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در مهر ماه کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه ساز و کارهای جدیدی برای ثبت نام از دانش آموزان پیش بینی شده نیازی به حضور والدین در مدارس نیست.

وی همچنین به برگزاری کنکور سراسری در روزهای پایانی هفته جاری اشاره کرد و افزود: باید با تشدید نظارت‌ها مشکلات اندکی که در سال گذشته وجود داشت حل و نگرانی والدین برطرف شود.

استاندار گیلان با اشاره به موضوع کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، تأکید کرد: باید در اجرای تصمیمات حمایت از این کسب و کارها تسریع و تسهیلات به مشمولان پرداخت شود.

وی به روند انجام واکسیناسیون و لزوم همکاری فرمانداران تأکید کرد و گفت: باید همکاری لازم با علوم پزشکی و سایر نهادها در زمینه اجرای واکسیناسیون انجام شود.

زارع با اشاره به حضور مسافران و بهره گیری از سواحل و تفرجگاه‌ها، اظهار کرد: اجرای طرح سالم سازی سواحل در حال انجام است و باید نظارت و همکاری جدی از سوی فرمانداران مناطق ساحلی با شبکه بهداشت و ناجیان غریق به منظور جلوگیری از وقوع هر حادثه‌ای وجود داشته باشد.

error: Content is protected !!