تعداد افراد مثبت کرونا بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، به ترزیق واکسن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: دوز دوم از فاز سوم واکسن کنژوگه تأمین شده و چند روز قبل ترزیق آن در استان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن‌های ایرانی کوبایی، برکت و نحوه ثبت نام برای دریافت این واکسن‌ها باید طبق دستورالعمل انجام گیرد و شهروندان باید برای ترزیق واکسن در سامانه سیب ثبت نام کنند و زنجان در ترزیق واکسن عملکرد بسیار خوبی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به فعالیت باشگاه‌های ورزشی در استان تاکید کرد و ابراز داشت: ملاک عمل رعایت پروتکل‌های اعلام شده و بر مبنای این پروتکل‌ها فعالیت باشگاههای ورزشی در وضعیت‌های مختلف تعریف شده است و بر این اساس در فعالیت مخفیانه و غیرمجاز باشگاه‌های ورزشی، کافی شاپ ها و رستوران‌ها تنها وزارت بهداشت عامل نیست بلکه لایه‌های مختلف دیگر باید همکاری کنند.

وی ابراز داشت: اطلاع رسانی و شفاف سازی پیرامون نقش واکسن‌ها و تأثیرات آن و پاسخگویی مناسب به سوالات مردم از مؤثرتر ین روش برای کنترل ویروس کرونا بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: بیش از ۱۵ ماه است که کرونا زندگی مردم کل دنیا را تحت الشعاع قرار داده و هنوز درمان مؤثری برای این بیماری کشف نشده است.

قزلباش از کاهش تعداد بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان زنجان خبر داد و افزود: طی روزهای گذشته تعداد افراد مثبت کرونا هم بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته زدن ماسک در استان کاهش یافته است، تصریح کرد: فوتی‌های کرونا هم در استان رو به کاهش است و تنها راه رهایی این کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به درصد اشغال تخت‌های بیمارستانی در پیک سوم و چهارم کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیشترین تخت اشغال شده بخش آی سی یو در پیک سوم ۹۰ درصد و پیک چهارم ۱۰۵ درصد است.

error: Content is protected !!