تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در مازندران از چهار هزار نفر گذشت

به گزارش ایرنا، آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز جمعه نشان می‌دهد که مجموع بستری‌شدگان کرونایی این استان به چهار هزار و پنج نفر رسیده که از این تعداد یکهزار و ۳۹۷ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان بابل بستری هستند. وضعیت بحرانی بابل سبب شده که فرماندار این شهرستان نیز مانند فرمانداران شهرستان‌های آمل و قائمشهر درخواست تعطیلی دو هفته‌ای را به استانداری ارائه کند.

بر اساس این آمارها در حال حاضر ۴۰۷ بیمار بدحال کرونایی هم در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مازندران بستری هستند. در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز پس از گذراندن درمان‌های اولیه از مراکز درمانی مازندران ترخیص شدند.

تعداد قربانیان کرونا در مازندران طی شبانه‌روز گذشته نیز با کاهش ۱۲ نفری نسبت به ۲۴ ساعت منتهی به ظهر پنجشنبه به ۳۷ نفر رسید که مجموع تعداد جان‌باختگان کرونایی مازندران از یکم تا ظهر جمعه ۱۵ مرداد را به ۳۶۱ نفر رساند. با این آمار تعداد مجموع قربانیان کرونا در مازندران از یکم فروردین تا امروز نیز به یکهزار و ۱۲۳ نفر رسید.

کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز پنجشنبه ۱۴ مرداد تقریبا هر ۳۰ دقیقه جان یک مازندرانی را گرفت تا با مرگ ۴۹ نفر در یک شبانه‌روز، ۱۱.۲ درصد آمار مرگ‌های کرونایی کشور در این بازه زمانی به نام مازندران ثبت شود.

تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در مازندران از چهار هزار نفر گذشت

ظرفیت ثابت تخت‌های بیمارستانی دولتی و خصوصی مازندران حدود چهار هزار و ۵۰۰ تخت است، در حال حاضر بیش از چهار هزار تخت بیمارستانی مازندران در اختیار بیماران کرونایی است. به عبارتی دیگر حدود ۹۰ درصد ظرفیت بیمارستانی مازندران را بیماران کرونایی اِشغال کرده‌اند که این موضوع فرآیند ارائه خدمات درمانی به سایر بیماران را با مشکل مواجه کرده است.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند. روند افزایشی تعداد بستری‌شدگان کرونایی مازندران در موج پنجم پس از حدود یک ماه روند کاهشی، از ۳۰ خرداد آغاز شد و روز هشتم تیر شهرستان آمل نخستین شهرستانی بود که در موج پنجم رنگ قرمز کرونایی گرفت.

 سه روز بعد سه شهرستان دیگر نیز قرمز شدند و تعداد شهرستان‌های قرمز مازندران به چهار رسید. این روند افزایشی ادامه یافت و در روز ۱۵ تیر تعداد مناطق قرمز مازندران به ۹ شهرستان و روز ۱۸ تیر هم رنگ قرمز کرونایی بر ۱۳ شهرستان مازندران حاکم شد. با اضافه شدن تنکابن و بابلسر به شهرستان های قرمز مازندران در روز ۲۳ تیر نیز تعدادمناطق قرمز مازندران به ۱۵ شهرستان افزایش یافت. از ۸ مرداد نیز با اضافه شدن پنج شهرستان دیگر تعداد شهرستان های با وضعیت قرمز مازندران به ۲۰ رسید.

 موج پنجم کرونا در مازندران مانند سراسر کشور ناشی از شیوع ویروس هندی یا سویه دلتا است که سرعت سرایت بسیار بیشتری دارد و گروه‌های سنی کودک و نوجوان را نیز درگیر می‌کند. این سویه از کرونا تا کنون تمام رکوردهای ثبت شده از سویه‌های ووهان و انگلیسی در مازندران را شکسته و همچنان زیر سایه بی‌توجهی‌های مردم و سفرهای پرتعداد مسافران و خوش‌نشینان به مازندران، با سرعت در حال افزایش آمارهای کرونایی است.

error: Content is protected !!