تلاش کادر درمان ‌همانند ایثارگری در دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار پارلمانی در بیانیه نمایندگان که «علی کریمی فیروزجائی» عضو هیات رییسه مجلس قرائت کرد آمده است: ۱۴ ماه از شروع بیماری منحوس کرونا در جهان و ایران می‌گذرد. در این مدت تلاشگران عرصه سلامت اعم از پزشکان، پرستاران و تمامی کادر درمان با تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر خود حماسه مثال زدنی را به منصه ظهور درآوردند به نحوی که یادآور ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس شد.

نمایندگان در این بیانیه یادآورشدند: تقدیم ۳۰۰ شهید در این راه نشان‌دهنده تعهد و پایبندی خادمان نظام سلامت است و به موازات ایثارگری‌هایی که به تعبیر مقام معظم رهبری از آن به عنوان مجاهدت نستوه یاد شده است.

نمایندگان مجلس دستاوردهای عظیم در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمان را کمترین زمان در خور تحسین دانستند و در ادامه بیان شد: تأمین تجهیزات از طریق تکنولوژی و دانش فنی داخل، همچنین دستیابی به دانش روز و تأمین داروهای مورد نیاز علیرغم تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی در این ایام درخور اکرام است.

در این بیانیه با اشاره به مجاهدت فعالانه بخش‌های مختلف کشور به ویژه نیروهای مسلح و بسیجیان در دوران کرونا عنوان کردند: این دلاوری‌ها در قالب طرح شهید سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی که با محوریت و فرماندهی وزارت بهداشت به انجام رسید، یکی دیگر از اقدامات ارزشمند در حوزه سلامت کشور بود، در این میان همدلی، یکپارچگی و فرماندهی وزارت بهداشت به عنوان تولیت نظام سلامت ستودنی و قابل ستایش است.

در بخش دیگری از این بیانیه‌آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضروری می‌دانیم از ۱۴ ماه تلاش خستگی‌ناپذیر و ایثارگرانه پزشکان معزز، پرستاران و کادر معزز بهداشت و درمان، مدیران و فرماندهان بخش بهداشت و درمان و وزیر دلسوز و سختکوش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که دستاوردهای عظیمی را به همراه آورده‌اند صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم و از همگان درخواست کنیم در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری نظرات کارشناسانه وزارت بهداشت و درمان را در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ و عملیاتی نمایند.

error: Content is protected !!