تلویزیون و رادیو آخر هفته با چه برنامه‌هایی از مخاطبان میزبانی می‌کند؟

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، تابستان گرم ۱۴۰۰ به نیمه رسیده است؛ برنامه‌های رادیو و تلویزیون در طول هفته اخیر به مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهور پرداخته است، اما شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون با پخش برنامه‌های متنوع اجتماعی از جمله تهران ۱۴، ما ایرانی‌ها، شب‌نشینی، پرانتز باز و مکانیزم در روزهای پنجشنبه و جمعه در پایان دومین هفته مردادماه، میزبان مخاطبان خود هستند.

داستان گودهای تهران روی آنتن شبکه ۵

داستان اولین انتخابات در ایران پس از انقلاب و پایان مساله گودنشینی در تهران، موضوع هفتمین قسمت از مجموعه مستند «تهران ۱۴» است.

قصه گود زنبورک‌خانه، چال میدان، چال غار، گود عرب‌ها و همه ماجراهای مربوط به گودنشینی در تهران، موضوع داستان انتخابات گودهاست که جمعه ۱۵ مرداد، روی آنتن شبکه ۵ می رود.

در این قسمت از مجموعه مستند تهران ۱۴، تاریخچه گودها و چال‌ها در تهران روایت شده و ماجرای لایحه اصلاحات ارضی، خرید گودها توسط شهرداری و نوسازی گودها در دوره پهلوی دوم، از جمله بخش هایی است که در این مستند به آن ها اشاره شده است.

در این قسمت از مستند، به ماجرای نوسازی گودها توسط شهرداری پس از انقلاب، اشاره شده است؛ اتفاقی که در ۷ دی ماه ۱۳۶۱ روی داد و در اولین اقدام، گود باغچالی، تخریب و زمین های صاف شده، به فضای سبز و زمین بازی تبدیل شدند.

انتخابات گودها هفتمین قسمت از مجموعه مستند تهران ۱۴ است که جمعه ۱۵ مرداد روی آنتن می رود و مخاطبان «تهران ۱۴» می توانند پیام‌های خود را درباره این مستند، از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۶۲ با ذکر نام تهران ۱۴ با تهیه کنندگان در میان بگذارند.

تهران ۱۴ یک مجموعه مستند ۵۲ قسمتی است که به تهیه کنندگی سمیه عظیمی ستوده و با همکاری گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما، در حال تولید و پخش است.

تلویزیون و رادیو آخر هفته با چه برنامه‌هایی از مخاطبان میزبانی می‌کند؟

میزبانی «ما ایرانی‌ها» از دانشمندان نخبه

برنامه «ما ایرانی‌ها» پنج شنبه (۱۴ مرداد) میزبان دو دانشمند ایرانی است که در حوزه پروبیوتیک‌ها و دارو فعالیت می‌کنند.

دکتر سحر بهمنی دارو ساز و دکتر سجاد قدبیگی کارشناس حوزه پروبیوتیک‌ و داروسازی معتقدند پروبیوتیک‌ها مکمل‌های غذایی حاوی میکرو ارگانیسم‌های زنده‌ و برای سلامتی میزبان نیز بسیار مفید خواهند بود.

این کارشناسان با حضور در برنامه ما ایرانی‌ها همچنین از کمک به حفظ تعادل باکتری‌های مضر و مفید روده، حفظ سلامتی دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی و کاهش عفونت ها و … خواهند گفت.

ما ایرانی‌ها پنج شنبه‌ها ساعت ۲۲ و جمعه‌ها ساعت ۲۰ به تهیه کنندگی وکارگردانی قاسم اورنگی و با اجرای محمود رضا قدیریان روی آنتن شبکه پنج می رود.

تلویزیون و رادیو آخر هفته با چه برنامه‌هایی از مخاطبان میزبانی می‌کند؟

حضور مریم سعادت در «شب نشینی»

یکی از بخش‌های برنامه گفت‌وگو محور شب نشینی پنجشنبه شب (۱۴ مرداد ماه) با حضور مریم سعادت از بازیگران معروف سینما و تلویزیون روی آنتن می‌رود.

علاوه بر مریم سعادت که در سریال نقطه سر خط به ایفای یکی از نقش‌های اصلی پرداخت، کامبیز ایوب‌زاده رئیس انجمن دارت ایران نیز مهمان دیگری است که در شب‌نشینی با محمد سلوکی به گفت‌وگو می‌نشیند.

برنامه شب‌نشینی از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام‌جم می‌رود؛ محمد سلوکی برای مخاطبان فارسی زبان سراسر دنیا شب‌نشینی را اجرا می‌کند و تهیه‌کننده این برنامه نیز کاوه امیری جاوید است.

در این برنامه گروه موسیقی قصه‌گوها بر روی صحنه به صورت زنده برای مخاطبان می‌نوازند.

بررسی جایگاه رسانه در«پرانتز باز» رادیو نمایش

در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار، برنامه پرانتز باز رادیو نمایش به جایگاه رسانه در میان عموم مردم می پردازد.

مارال دوستی تهیه‌کننده و سردبیر پرانتز باز این هفته به جایگاه رسانه میان مردم، وضعیت خبرنگارانی که کارگردان شدند، بازیگرانی که نقش خبرنگار را ایفا کردند و خاطراتی از این دست می‌پردازد. همچنین نقدهایی که به سیستم رسانه‌ای این روزها وارد است و اینکه عوامل سینما و حتی مردم تا اندازه به رسانه‌ها اعتماد دارند از موضوعات قابل بحث پرانتز باز  این هفته رادیو نمایش است.

این برنامه به صورت ویژه به ضیافت خبرنگاران در آستانه روز خبرنگار می پردازد و البته هر هفته برای ادای دین به سینما عنوان یک فیلم مطرح را به موضوع برنامه اختصاص می دهد و به همین دلیل نام ضیافت را که برگرفته از فیلم استاد مسعود کیمیایی است به برنامه ویژه خبرنگاران اختصاص داده است.

پرانتزباز هر جمعه ساعت ۲۱ از گروه برنامه‌های مستند و ترکیبی_نمایشی رادیو نمایش و به‌صورت زنده به تهیه‌کنندگی و سردبیری مارال دوستی، اجرای نیما رئیسی و با حضور خبرنگاران، منتقدان و هنرمندان از موزه‌ سینما بر روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

پخش مجموعه  «مکانیسم» از پانزده مرداد در شبکه تماشا

همچنین از تاریخ پانزده مرداد و همزمان با اتمام پخش مجموعه بیل وحشی، این شبکه میزبان پخش مجموعه مکانیسم خواهد بود، مجموعه پلیسی مکانیسم در ۱۶ قسمت ، توسط ژوزه پادیلا کارگردان برزیلی و در سال ۲۰۱۸ تولید شده است ؛ داستان این مجموعه الهام گرفته از فساد و رانت دستگاه‌های دولتی و خصوصی شرکت‌های نفتی و ساختمانی در برزیل است و به موضوع پولشویی در این کشور می پردازد.

برای دیدن این مجموعه می توانید از جمعه پانزدهم  مرداد ساعت ۲۳ بیننده شبکه تماشا باشیدبازپخش این مجموعه ساعت ۵ و ۱۱ و ۱۷ است.

تلویزیون و رادیو آخر هفته با چه برنامه‌هایی از مخاطبان میزبانی می‌کند؟

افشای «رازهای یک خانه» در شبکه چهار سیما

مجموعه نمایشی رازهای یک خانه به کارگردانی حمید لبخنده که اوایل دهه ۹۰ توسط گروه فیلم و نمایش شبکه چهار سیما تولید شده است، پخش خود را از بامداد جمعه، ۱۵ مرداد، آغاز می‌کند.

این مجموعه نمایشی داستان یک عمارت قدیمی است که در هر قسمت، اتفاقاتی برای شخصیت های آن رقم می‌خورد. رازهای یک خانه در ۱۷ قسمت ۵۵ دقیقه ای، توسط نویسندگان مختلفی همچون؛ نادر برهانی مرند، محمد یاراحمدی، زهرا رفیعی، آرش پارساخو و … بر مبنای تلفیقی از داستان های امروزی و آثار برجسته نویسندگان جهان از جمله چخوف نوشته شده و مرحوم اصغر عبداللهی آن‌ها را بازنویسی کرده است.

خانه مادری، مهمانی شام و شب رغائب، برخی از عناوین این مجموعه هستند. با اینکه جنس و ماهیت قصه ها و فضاسازی و طراحی صحنه این مجموعه بیشتر به تله‌تئاتر شبیه است و عمارت قدیمی آن، به خلق چنین فضای کمک کرده اما روایت قصه ها لحنی رئالیستی داشته و به واقعیت های زندگی نزدیک است. در این مجموعه بازیگران زیاد و مختلفی همچون؛ اکبر زنجانپور، علی دهکردی، الهام کردا، نگین صدق گویا، شهره‌سلطانی، شیرین بینا، شبنم فرشادجو، یکتا ناصر، جمشیدجهانزاده، مهرداد ضیایی و سعید داخ به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بنا براین گزارش پخش مینی سریال ۴ اپیزودی سرباز گمنام بامداد پنجشنبه ۱۴ مرداد به پایان رسید و این مجموعه نمایشی که برای اولین بار از رسانه ملی پخش می شد ار بامداد جمعه ۱۵ مرداد روی آنتن خواهد رفت.

علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این مجموعه را در ساعت های ۱۱ و ۱۸ تماشا نمایند.

error: Content is protected !!