تمامی بیماران سرطانی در استان مرکزی واکسینه می‌شوند

دکتر آذین احمری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا برای بیماران مبتلا به سرطان بیمارستان آیت الله خوانساری اراک، اظهار کرد: واکسیناسیون از روز ١۴ فروردین ماه آغاز شده است و به مدت یک هفته برای بیماران مبتلا به سرطان این بیمارستان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تعداد ۵۰۰ دوز واکسن کرونا ساخت چین (ساینوفارم) از سوی وزارت بهداشت و درمان بر اساس لیستی که بیمارستان آیت الله خوانساری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار داده، به بیماران مبتلا به سرطان این بیمارستان اختصاص یافت که خوشبختانه در روز اول تعداد قابل توجهی از بیماران واکسن را دریافت کرده‌اند.

واکسیناسیون بیماران سرطانی بر اساس اولویت انجام می‌شود

رئیس بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک تصریح کرد: بیماران سرطانی بر اساس سه اولویت واکسینه می‌شوند، اولویت اول شامل بیمارانی است که در دوره فعال شیمی درمانی قرار دارند، اولویت دوم شامل بیماران سرطانی است که رادیوتراپی می‌شوند و اولویت سوم بیمارانی هستند که دوره درمان آنان به پایان رسیده و می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

احمری ادامه داد: در حال حاضر واکسیناسیون بیماران سرطانی بیمارستان آیت الله خوانساری برای بیماران اولویت اول و دوم هستند وقتی برای تمامی این دو اولویت واکسیناسیون صورت گرفت، بیماران اولویت سوم واکسن دریافت می‌کنند.

وی گفت: ۵۰۰ دوز واکسن پاسخگوی کل تعداد بیماران سرطانی اولویت اول و دوم این بیمارستان است و تعداد قابل توجهی از بیماران سرطانی اولویت سوم این بیمارستان را پوشش می‌دهد.

تمامی بیماران سرطانی در همه شهرستان‌های استان مرکزی واکسینه می‌شوند

رئیس بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک عنوان کرد: بیماران سرطانی بیمارستان آیت الله خوانساری اراک فقط ساکن اراک نیستند بلکه این بیماران در تمامی شهرستان‌های استان ساکن هستند به همین دلیل این شائبه که فقط بیماران سرطانی شهر اراک واکسیناسیون می‌شوند صحت ندارد و بیمارستان آیت الله خوانساری بر اساس پرونده بیماران که در بیمارستان بایگانی شده است لیست را به دانشگاه علوم پزشکی اراک ارائه کرده است.

احمری در پایان بیان کرد: دستورالعملی برای تزریق واکسیناسیون کرونا برای کودکان مبتلا به سرطان هنوز ابلاغ نشده، ضمن اینکه کودکان سرطانی در بیمارستان امیرکبیر اراک بستری هستند و در صورت ابلاغ دستورالعمل برای کودکان، واکسیناسیون در بیمارستان امیرکبیر اراک صورت خواهد گرفت.

error: Content is protected !!