تهرانی‌ها در تعطیلات پیش رو اهدای خون را فراموش نکنند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اداره کل انتقال خون استان تهران، دکتر محمدرضا مهدی زاده افزود: همواره هنگام تقارن روزهای تعطیل آمار اهدای خون کاهش می یابد و به دلیل ترس از اوجگیری مجدد کرونا، مراجعه به مراکز انتقال خون کمتر شده، در حالیکه نیاز به خون مستمر و همیشگی است و خون اهدایی و فراورده های آن به طور پیوسته برای بیماران باید تامین شود.  

وی با بیان اینکه  عمر پلاکت کوتاه و در حد سه روز است، گفت: هنگام کاهش میزان اهدای خون کمبود این فراورده بیشتر حس می شود و اهدا کنندگان به صورت موردی فراخوان می شوند و ضمن قدردانی از زحمتی که این عزیزان متقبل می شوند پیشاپیش همکاری و حمایتشان را ارج می نهیم.  

مهدی زاده با اشاره به موقعیت ویژه استان تهران در درمان و اعمال جراحی، اهدا کنندگان خون در تهران را حامیان سلامت کشور دانست و از شهروندان پایتخت نشین خواست تا در روزهای تعطیل پیش رو نیز اهدای خون را در برنامه کاری خود قرار دهند.  

وی اعلام کرد: مراکز اهدای خون فعال در روزهای تعطیل نیمه خرداد شامل مرکز جامع وصال واقع در خیابان وصال شیرازی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰:۳۰، مرکز جامع منطقه ۵ (ستاری) از ساعت ۹ تا ۱۶، مرکز جامع منطقه ۴ (تهرانپارس) از ساعت ۹ تا ۱۶، مرکز منطقه ۲۰(شهر ری) از ساعت ۹ تا۱۶ است و پذیرای اهدا کنندگان خون هستند.

به گزارش ایرنا، اهدای خون در ایران به صورت کاملا داوطلبانه است و اکنون سالانه بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر خون اهدا می کنند.

error: Content is protected !!