توسعه خدمات مربوط به سرطان در سمنان پیگیری می‌شود

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز سه‌شنبه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه ابراز داشت: تکمیل پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از موضوعات پر اهمیت در این دانشگاه است و پیگیری‌ها در این زمینه متوقف نمی‌شود.

وی افزود: بخش سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر به صورت ۲ منظوره به بهره‌برداری رسید و به بیماران ویروسی مانند کرونا و سوانح فیزیکی مانند سوختگی خدمت‌رسانی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ساخت اورژانس بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان به اتمام رسید و طی ماه آینده تجهیز و افتتاح می‌شود.

دانایی افزود: ساخت و تکمیل بخش جدید بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان با ۵۰ تخت جدید نیز در سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: مجوز پذیرش بیماران خارجی دریافت شد و در سطح بین‌المللی خدمت‌رسانی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: سال ۹۹، بخش تشخیص و درمان بیماری‌های تنفسی و گوارشی (اسکوپی) در بیمارستان کوثر به همت خیران به بهره‌برداری رسید.

افزایش ۱۰۰ درصدی تخت‌های مراقبت ویژه در دوران شیوع کرونا

دانایی ابراز داشت: تجهیزات مربوط به خدمات مراقبت‌های ویژه ۱۰۰ درصد افزایش یافت و تعداد تخت‌های ویژه در بیمارستان‌‍‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ۳۸ به ۷۰ تخت رسید.

وی خبر داد: مطالعات مورد نیاز جهت ساخت و تجهیز بیمارستان دوم دامغان انجام شد و با ورود خیران و بخش خصوصی این بیمارستان ساخته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تامین منابع مالی جهت تجهیز بیمارستان مهدیشهر انجام و ۸۰درصد از تجهیزات این بیمارستان خریداری شد، در صورتی که اداره کل راه و شهرسازی بنای آن را زودتر تحویل دهد، بیمارستان آماده می‌شود.

دانایی با اشاره به ایجاد چهار خانه بهداشت عشایری در مهدیشهر، آرادان و سرخه اظهار کرد: با تکمیل خانه بهداشت ده‌نمک، آخرین پایگاه اورژانس کانکسی استان برچیده و این نوع خدمات در قالب خانه بهداشت ارایه می‌شود.

وی افزود: با توسعه خدمات اورژانس ۱۱۵ و الکترونیکی کردن آن، خدمات اورژانس سریعتر شد و اکنون میانگین زمان حضور عوامل اورژانس در صحنه به کمتر از پنج دقیقه رسیده است.

ارتقا کیفی و کمی سطح آموزش در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تامین زیرساخت‌های مورد نیاز جهت توسعه خدمات الکترونیک در حوزه آموزش در دستور کار است.

دانایی ابراز داشت: سال ۹۹، خوابگاه دامغان آماده شد و خوابگاه آرادان نیز۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.

وی گفت: فعالیت‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سطح بین‌الملل گسترش یافت و اکنون ۱۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

error: Content is protected !!