توضیح معاون علوم پزشکی شیراز درباره صف شلوغ واکسن کرونا

فیلم ها و عکس‌هایی که از دریافت واکسن در بیمارستان نمازی منتشر شده است، انبوهی از کارکنان بهداشت و درمان را نشان می‌دهد که برخی با ماسک و برخی دیگر بدون ماسک در حال تکاپوی زیاد برای ورود به محل واکسیناسیون هستند.
کاربران شبکه‌های اجتماعی از این نوع مدیریت توزیع واکسن اظهار تاسف کرده و گفته‌اند: این صفوف بهم ریخته و ازدحام خود عاملی برای انتشار ویروس کرونا است.
کاربری در این زمینه نوشت که باید نظم در دریافت واکسن را از پاکبانان شیراز یاد بگیرند؛‌ کاربر دیگری هم از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بیمارستان نمازی در این زمینه انتقاد کرده است.
تشکیل این صفوف بهم ریخته و نامنظم چندی پیش نیز در بیمارستان نمازی شیراز دیده شده بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  وقایع رخ داده در این فیلم را تایید کرده و گفته است: چهار سالن برای واکسیناسیون در بیمارستان نمازی راه‌اندازی شد که به دلیل حجم زیاد واکسیناسیون و اینکه تا دیروز (سه‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه) باید واکسیناسیون کارکنان درمان را به پایان می‌رساندیم، این اتفاق در یکی از مراکز درمانی شیراز رخ داد.
عبدالرسول همتی با تایید اینکه نباید این اتفاق و شلوغی رخ می‌داد و به دنبال انکار مسئله نیستیم، گفت: پرسنلی که مراجعه کرده بودند پرسنل درمانگاه‌ها و مراکز درمانی خصوصی بودند که بیشتر از حد اعلام شده، برای تزریق واکسن مراجعه کرده و سبب ازدحام شده بود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: این افراد به دلایل مختلف شاید از ترس تمام شدن واکسن بیش از ظرفیت مجاز سالن مراجعه کرده بودند که سبب شد به مدت یک ساعت آن شلوغی که در فیلم نشان داده شده، رخ دهد.

به دنبال واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان و پاکبانان شیراز، واکسیناسیون عمومی شهروندان استان فارس روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ با واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال علیه کرونا آغاز شد.
مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹  استان فارس از ابتدای شیوع بیماری تا هفتم اردیبهشت‌ماه جاری، سه هزار و ۹۴۸ نفر اعلام شده است.

error: Content is protected !!