تکمیل ۹۰ درصد تخت‌های ویژه کرونا در خراسان جنوبی

غلامرضا شریف‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۵۰ تخت بیمارستانی در استان خراسان جنوبی ویژه کرونا اختصاص یافته و در حال حاضر فقط ۱۰ درصد تخت‌هایی که در مرحله اول برنامه‌ریزی شده، خالی است.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های استان با همه ظرفیت بیمار پذیرش می‌کنند گفت: دارو و اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی در استان موجود است اما با افزایش موارد بستری احتمال بروز مشکل وجود دارد که گذر از این شرایط رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی را می‌طلبد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی اظهار داشت: در بیرجند بیشتر بخش‌های داخلی بیمارستان ولی‌عصر (عج) به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و اگر روند افزایشی مبتلایان به این ویروس ادامه یابد، دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

وی ادامه داد: براساس آخرین آمار ۴۹۲ بیمار تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان گزارش شده که از این تعداد ۳۰۱ نفر کرونا مثبت و ۳۷ نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شریف‌زاده با بیان اینکه حال چهار بیمار کرونایی وخیم است گفت: تاکنون تعداد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۲۳ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۳۳ درصد جمعیت هدف در استان خراسان جنوبی واکسن کرونا نوبت اول و ۱۰ درصد نوبت دوم را دریافت کرده‌اند که در مقایسه با سایر استان‌ها پنج درصد جلوتر هستیم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: احتمال افزایش موارد بستری را در ۲ هفته آینده به خاطر تجمعات خواهیم داشت لذا رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات مورد درخواست است.

خراسان جنوبی که اردیبهشت امسال از پیک چهارم کرونا عبور کرد، جزو ۲۵ استان کشور بود که از تیر ماه در شروع خیز پنجم قرار گرفت و روند مراجعه سرپایی و بستری‌ بیماران کرونایی در این استان صعودی شد.

میزان مراجعه سرپایی افراد مشکوک به کرونا و تست‌های مثبت از هفته دوم تیر امسال افزایش یافت و شهرستان‌های استان به تدریج تغییر رنگ دادند تا الان که از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی، هفت شهرستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) است.

اکنون با گذشت حدود ۲ ماه از خیز پنجم کرونا در کشور و استان همچنان موارد بستری و سرپایی کرونا مثبت در خراسان جنوبی روند افزایشی دارد و به گفته مسوولان، این استان هنوز از اوج موج پنجم کرونا عبور نکرده است.

error: Content is protected !!