جزئیات رنگ بندی جدید کرونایی هرمزگان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی بیان داشت: شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، پارسیان، قشم و میناب و دو جزیره کیش و هرمز در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های بشاگرد، بستک، جاسک، حاجی آباد و رودان نیز در وضعیت نارنجی و بوموسی و سیریک زرد هستند، اظهار کرد: شهرستان‌های بشاگرد و بستک در رنگ بندی قبلی، در وضعیت زرد بودند.

فرشیدی اضافه کرد: پیرو مصوبه ستاد مقابله با کرونای دانشگاه در هفته گذشته با توجه به مشاهده شروع علائم یا ادامه بیماری در هفته سوم در برخی از افراد تست مثبت و مبتلا به کووید، به همین دلیل اعلام شد تا اطلاع ثانوی و حصول نتیجه تحقیقات، بیماران با تست مثبت، سه هفته در قرنطینه باشند.

وی ادامه داد: طبق بررسی و تحقیقاتی که صورت گرفت، مشخص شد درصد بسیار کمی از بیماران در هفته سوم علامت دار می شوند و یا روند بیماری آنها بیش از دو هفته طول می کشد.

فرشیدی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به مستندات در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونای دانشگاه مصوب گردید قرنطینه بیماران تست مثبت، با نظر پزشک معالج از ده روز تا چهارده روز باشد و اگر بیماری در هفته سوم علامت دار شود و یا بیماری وی ادامه پیدا کند، با نظر پزشک معالج باید تا سه هفته در قرنطینه بماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان عنوان کرد: قرنطینه بیماران، به صورت روتین، از ده روز تا چهارده روز است مگر اینکه با نظر پزشک معالج سه هفته نیاز به قرنطینه در منزل باشد.

error: Content is protected !!