جهش فوتی‌های کرونا در هرمزگان/وضعیت ۱۵ نفر وخیم است

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه نوروزیان بیان داشت: چهارم اردیبهشت ماه با یک جهش، هفت نفر بر اثر ابتلای به کرونا در جاسک و بندرعباس جان باختند و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به ۱۱۰۶ نفر رسید.

وی با بیان اینکه اکنون در مجموع ۴۵۳ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند، اظهار کرد: از مجموع بستری ها، ۷۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۵ نفر از آن‌ها وخیم است.

نوروزیان اظهار داشت: فوتی ها از شهرستان بندرعباس و جاسک و شامل ۴ خانم و سه آقا بودند که مسن ترین آنها ۷۳ ساله و جوانترین آنها ۳۴ سال سن داشت.

وی، با اشاره به شیب تند ابتلا به کرونا در بیشتر مناطق هرمزگان، افزود: براساس آمارها، هفته گذشته هر سه دقیقه یک نفر در هرمزگان مبتلا به کرونا شدند که این آمار بسیار نگران کننده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان از نظر ابتلا و شیوع کرونا را به این شرح اعلام کرد: شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، پارسیان، قشم، میناب، جزیره کیش و هرمز در وضعیت قرمز، بشاگرد، بستک، حاجی آباد و رودان در وضعیت نارنجی، بوموسی و سیریک در وضعیت زرد هستند.

دکتر نوروزیان با اشاره به شیوع ویروس خطرناک کرونای هندی، گفت: این نوع ویروس از دو نوع قبلی آن بسیار خطرناک تر و سرایت پذیرتر می باشد و هم اکنون شرایط بسیار حساس و نگران کننده است و همه باید رعایت پروتکلهای بهداشتی را با جدیت انجام دهند.

این مقام مسوول ابراز داشت: با توجه به نگرانی ها در سطح کلان کشوری در خصوص ویروس کرونای هندی، تصمیم های خوبی در سطح کشور اتخاذ شده و محدودیت هایی نیز لحاظ شده است، اما این محدودیت ها به تنهایی کافی نبوده و همه ما باید خطر را جدی گرفته و برای حفظ جان خود و عزیزانمان پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنیم تا بتوانیم از این مرحله سخت گذر نماییم.

نوروزیان درخصوص واکسیناسیون مردم عادی در برابر کرونا، عنوان کرد: اکنون واکسن‌های وارد شده به استان به گروه‌های هدف از جمله کادر درمان و بهداشت، افراد دارای بیماری های خاص و جانبازان بالای ۵۰ درصد تزریق می‌شود و در صورت افزایش جامعه هدف و امکان تزریق به مردم عادی، این موضوع اطلاع رسانی می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا، خاطرنشان کرد: در این مرحله، افراد سالمِ ۱۸ تا ۸۰ ساله ساکن بندرعباس می‌توانند در صورت تمایل با مراجعه به نشانی اینترنتی pasteurcovac.ir نام نویسی کنند و یا با شماره ۳۱۱۸ تماس بگیرند.

error: Content is protected !!